فرهنگ

عمره مفرده با دعوتنامه شهروندان سعودی امکان‌پذیر شد


عربستان در جدیدترین اقدام برای جذب گردشگر به شهروندان کشورش مجوز داد تا از مسلمانان سایر کشورها برای انجام عمره دعوت کنند. افراد با «ویزای دیدار شخصی» می‌توانند به همه شهرهای عربستان سفر کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، عربستان برای توسعه صنعت گردشگری و تحقق چشم‌انداز ۲۰۳۰، این‌بار به شهروندان کشورش مجوز دعوت از مسلمانان برای زیارت عمره را داد.

سفر عمره با صدور «ویزای دیدار شخصی»

بر اساس جدیدترین تصمیم سعودی‌ها برای تسهیل عمره مفرده، شهروندان عربستان می‌توانند با دعوت از مسلمانان سایر کشورها در قالب «ویزای دیدار شخصی» به سرزمین وحی مشرف شوند. با این اقدام دیگر زائران برای تشرف به عربستان نیازی به روند اداری و صدور ویزای از سوی وزارت حج کشور خود یا حتی سفر به صورت گروهی و کاروانی را نخواهند داشت.

ویزای دیدار شخصی یا همان دعوتنامه به صورت انفرادی و گروهی صادر می‌شود و زائرانی که از این طریق به عربستان سفر می‌کنند، می‌توانند نه تنها به شهرهای مکه مکرمه و مدینه منوره، بلکه به سایر شهرهای این کشور هم بروند.

زمان اعتبار ویزای جدید عربستان به مسلمانان

این ویزا برای سفرهای انفرادی ۹۰ روز با مدت زمان حضور ۹۰ روز معتبر است. در حالی که این ویزا برای سفرهای گروهی ۳۶۵ روز اعتبار دارد و مدت حضور افراد در عربستان هم ۹۰ روز است. افرادی که در قالب دعوتنامه از سوی شهروندان عربستانی به این کشور سفر کرده و ویزای دیدار شخصی دریافت می‌کنند، می‌توانند به همه شهرهای عربستان سفر کنند.

یکی از مهم‌ترین مزایای این ویزا، تشرف به عمره مفرده به صورت شخصی و گروهی بدون نیاز به چارچوب‌های اداری است. البته پیش از این نیز عربستان برای جذب گردشگران به این کشور، ویزای چهار روزه با بلیت عربستان را اجرایی کرد.

به گزارش فارس، با وجود برقراری روتابط ایران و عربستان، هنوز زمان دقیق ازسرگیری عمره مفرده برای ایرانیان مسشخص نیست. حدود ۶ میلیون ایرانی در نوبت تشرف به عمره مفرده هستند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا