فرهنگ

عنصری به جز قصه در شکل‌گیری ایمان و اصالت اثرگذار نیست

استاندار یزد:

یزد- استاندار یزد با اشاره به تاثیر شگرف قصه در آدمی گفت: هیچ عنصری به جز قصه نمی‌تواند در شکل گیری ایمان و اصالت انسان اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران فاطمی، پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی که به میزبانی یزد برگزار شد، از قرآن به عنوان بزرگترین کتاب و دارای اثرگذارترین قصص یاد کرد و افزود: پیامبران بزرگترین قصه گویان هستند و قصص قرآنی که حول محور آنها شکل گرفته، از آثار بی نظیر و بی بدیل در حوزه قصه گویی به شمار می رود.

وی همچنین با اشاره به اثرگذاری قصه در شکل گیری هویت انسانی عنوان کرد: حجم عظیمی از فعالیت‌های حوزه قصه گویی باعث شده که شخصیت و هویت ما شکل بگیرد.

فاطمی اظهار کرد: انسان به واسطه باورها و اعتقادات و ایمانی که در درون او شکل می‌گیرد، هویت انسانی پیدا می کند و حیات او به همین هویت وابسته است.

استاندار یزد تاکید کرد: هیچ عنصر و پدیده ای مانند قصه نمی‌تواند در انسان ایمان و باور به هویت‌ها، اصالت‌ها، وطن و دین را ایجاد کند.

گفتنی است؛ در این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش توسط رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد قرائت شد و برترین های قصه گویی استان تجلیل شدند.

بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه گویی با رقابت ۵۰ قصه گو از ۲۷ آذر کار خود را در یزد آغاز کرد و امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا