فرهنگ

فعالیت اصلی رسانه‌ای از عید قربان شروع می‌شود

مسئول رسانه ستاد مردمی غدیر در گفت‌وگو با مهر؛

مسئول رسانه ستاد مردمی مهمانی ده کیلومتری غدیر از آغاز عملیات رسانه‌ای این مهمانی خبر داد و از پخش یک برنامه تلویزیونی در دهه ولایت حول محور مهمانی گفت.

صادق روشن ،مسئول رسانه ستاد مردمی مهمانی ده کیلومتری غدیر در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص برنامه مهمانی غدیر توضیحاتی داد.

آقای روشن، بفرمایید که امسال چندمین سالی است که مهمانی غدیر به این صورت برگزار می‌شود؟

سومین سال است، یعنی از سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

روشن: این برنامه توسط چه شخص یا موسسه ای برگزار می‌شود؟

روشن: جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار کننده این مراسم است و تمام مجموعه‌های فرهنگی و جهادی و مردمی پای کار اجرای این برنامه هستند. از حیث ساختاری و سازمانی جایی متولی برگزاری این برنامه نیست؛ این مجموعه یک ستاد مردمی دارد که در حال برگزاری این برنامه است.

همکاری این ستاد مردمی با رسانه‌ها چطور است؟ یعنی به صورت گزارش است یا رسانه‌هایی که به صورت خاص برنامه‌سازی بکنند هستند؟

روشن: همکاری ما با سازمان صداوسیما مفصل است، از روز اول خیلی همکاری پرشور و پر ارتباطی بوده است.

با رسانه‌های مکتوب، رادیو و رسانه‌های دیگر چطور؟

روشن: ارتباطات با رسانه‌ها تنگاتنگ است. ما از ظرفیت‌های جبهه انقلاب استفاده می‌کنیم، یعنی بچه‌هایی که این کار را دلی و در واقع دغدغه‌ای دنبال می‌کنند. رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نیز برنامه را دنبال و اخبار را منتشر می‌کنند.

فعالیت برای برگزاری این برنامه از چه زمانی شروع می‌شود؟

روشن: برای برگزاری مراسم مهمونی ده کیلومتری عید غدیر تقریباً از چهار ماه قبل فعالیت‌ها و جلسات و رایزنی‌ها شروع شده است. صحبت‌ها با مواکب، همراهی جبهه‌های مردمی و… همه از آن زمان شروع می‌شود تا روز برگزاری ادامه دارد. فعالیت رسانه‌ای ما هم به صورت منظم و منسجم از عید قربان شروع می‌شود، در واقع در دهه ولایت.

به جز انتشار اخبار این مجموعه فعالیت چه کار دیگری در ستاد رسانه مهمونی کیلومتری انجام می‌شود؟

روشن: ما یک برنامه تلویزیونی داریم به اسم مهمانی ده کیلومتری. این برنامه تلویزیونی متولی اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب در صدا و سیماست.

از چه شبکه ای پخش می‌شود؟

روشن: در ساعت‌های مختلف، در شبکه‌های مختلف. در سال گذشته ۱۰ شبکه پوشش دادند، این برنامه در یک استودیو تولید می‌شود، اما پخشش از شبکه‌های مختلف خواهد بود با یک اسم واحد. در کل امسال هم مانند سال‌های گذشته صداوسیما پای کار مهمانی ده کیلومتری خواهد بود.

سال‌های قبل شما بازخوردی از رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه هم داشتید؟

روشن: بله. مفصل. امسال وقتی سخنگوی مهمانی ده کیلومتری آقای ساسان زارع صحبت کردند، بلافاصله شبکه اجتماعی شبکه «من و تو» واکنش نشان داد. در سال گذشته سیاست نادیده‌انگاری بود. مخصوصاً در سال اول، که خب، به هر حال مشکلات اجرایی وجود داشت در حوزه ترافیک یا حوزه خدمات و پذیرایی موکب‌هایی که آماده نبودند و… که خب، سال دوم خیلی بهبود پیدا کرد. روزهای اول این شبکه‌ها به مشکلات پرداختند، ولی بلافاصله دیدند که پرداختن به مشکلات باعث بیشتر دیده شدن برنامه و مورد توجه قرار گرفتنش می‌شود. بعد کلاً سیاست بایکوت را پیش بردند و کمترین اشاره را به آن داشتند. الان هم همین طور است. در سال گذشته یکی دو مورد به نقاط ضعف اشاره کردند، اما امسال هنوز واکنش مشخص نداشتند.

آماری از تعداد موکب‌ها و کسانی که اعلام آمادگی کردند وجود دارد؟

روشن: سال گذشته حدود ۱۶۰۰ موکب حاضر بودند. به عبارت دیگر ۱۶۰۰ موکب خدمات‌رسانی کردند. امسال فکر می‌کنم دو هزار و سیصد موکب باشد.

طیف خدماتی که ارائه می‌کنند چگونه است؟ آیا جایی هست که خدمات فرهنگی ارائه شود؟

روشن: مفصل، تقریباً حدود چهل درصد از غرفه‌ها، غرفه‌های فرهنگی هستند. یک بخش جدی از موکب‌ها، موکب‌های کودکان هستند که خدمات بازی و تفریح و شادی‌های کودکانه دارند، یک بخش دیگر هم غرفه‌های پذیرایی و تغذیه و خدمات اطعام است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا