فرهنگ

لزوم مستندسازی همه آثار و ظرفیت‌های دزفول در حوزه دفاع مقدس

امام جمعه دزفول تاکید کرد؛

دزفول- امام جمعه دزفول بر لزوم اجرای کارهای فرهنگی و مستندسازی در زمینه حفظ و معرفی آثار و ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی قاضی دزفولی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول که در محل نهاد امامت جمعه برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های امسال گرامیداشت چهارم خرداد «روز مقاومت و پایداری دزفول» باید ابتکاری، خلاقانه و نو باشد و در این برنامه‌ها با دید عمیق‌تری به دفاع مقدس، مسائل فرهنگی و چهارم خرداد نگریسته شود.

وی با اشاره به وجود سوژه‌ها و ظرفیت‌های محتوایی متعدد پیرامون دفاع مقدس در دزفول، افزود: دزفول دارای شهدای شاخص، فرهیخته و نخبه زیادی است که لازم است به معرفی دقیق شخصیت این شهدا پرداخته شود که در این راستا لازم است متولیان فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد هنرمندان را به سمت اجرای آثاری با مضمون دفاع مقدس سوق دهد.

امام جمعه دزفول مهمترین راه حفظ آثار، افتخارات و حماسه‌های دفاع مقدس را مستندسازی و کار فرهنگی برشمرد و افزود: کم کاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است، به عنوان مثال بیمارستان زیرزمینی یازهرا در دزفول که در ایام دفاع مقدس نقش بی بدیلی در پشتیبانی و خدمت رسانی به رزمندگان مجروح داشته در این سال‌ها به حال خود رها شده است در حالی که باید به این مکان که در کشور نمونه ندارد به عنوان یکی از جاذبه‌های بی نظیر دفاع مقدس در دزفول توجه ویژه شده و به صورت گسترده معرفی شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی تصریح کرد: اگر کارگردانان کشوری بدانند چنین بیمارستانی در دزفول وجود دارد قطعاً از آن در آثار خود بهره مند می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برپایی جلسات مستمر جزءخوانی قرآن و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف دزفول، گفت: چنین جلساتی به طور مرتب در دزفول برگزار می‌شود اما اطلاع رسانی خوبی صورت نمی‌گیرد؛ بنابراین لازم است این جلسات ارزشمند به ویژه در این ایام پربارتر از گذشته برپا شوند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان با دقت اجرا می‌شوند و خروجی‌های مثبت و ارزشمندی داشته‌اند، عنوان کرد: وقتی یک اقدام نامتعارف و ناخوشایندی در حوزه فرهنگی به ویژه در زمینه عفاف و حجاب در شهرستان رخ می‌دهد، عده‌ای در فضای مجازی اقدام به نشر مطالب انتقادی می‌کنند، هرچند دغدغه آنها جای قدردانی دارد اما همین افراد زمانی که آن مشکل توسط متولیان امر تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود نسبت به اقدامات صورت گرفته بی توجهی می‌کنند که این رویه به دور از انصاف است و باید تغییر کند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا