فرهنگ

مجموعه ایرانی «نارنجی گربه آزاد» برای بچه‌ها چاپ شد

توسط انتشارات پیدایش؛

مجموعه ۴ جلدی «نارنجی گربه آزاد» نوشته ناصر یوسفی توسط انتشارات پیدایش برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه ۴ جلدی «نارنجی گربه آزاد» نوشته ناصر یوسفی به‌تازگی توسط انتشارات پیدایش برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌مجموعه برای کودکان ۶ سال به بالا منتشر شده و تصویرگرش نیز آرین وندی است.

محور قصه‌های این‌مجموعه، بچه‌گربه‌ای به‌نام نارنجی است. نارنجی و خواهر و برادرش در انباری یک خانه در یک‌مزرعه به دنیا آمده‌اند و قرار است گربه خانگی باشند. اما نارنجی می‌خواهد یک گربه آزاد باشد. به همین‌دلیل یک روز از انباری بیرون می‌رود و می‌شود یک گربه آزاد! به این‌ترتیب بناست تجربه‌های بی‌شماری داشته باشد که بچه‌ها آن‌ها را در مجموعه «نارنجی گربه آزاد» می‌خوانند.

جلد اول مجموعه پیش‌رو، «خانواده نارنجی» نام دارد و شروع قصه‌اش از آن‌جاست که نارنجی، با برادر و خواهرش در انباری مزرعه به دنیا آمده‌اند. مزرعه پر از حیوان‌های گوناگون است. نارنجی می‌خواهد با همه این حیوان‌ها آشنا شود و با آنها دوستی کند.

دختر و پسر صاحب مزرعه تصمیم گرفته‌اند این بچه گربه‌ها را بگیرند و کنار خودشان بزرگ کنند، یعنی بشنوند گربه خانگی! اما نارنجی دلش می‌خواهد یک گربه آزاد باشد. دلش می‌خواهد در مزرعه بچرخد و با حیوان‌های مزرعه دوست شود…

«خانواده نارنجی» در ۱۲ فصل نوشته شده است.

این‌کتاب با ۸۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۷ هزار تومان منتشر شده است.

دومین‌کتاب مجموعه پیش‌رو، «دوستان نارنجی» نام دارد که در آن، قصه به جایی می‌رسد که نارنجی هر روز در مزرعه با حیوان‌های بیشتر آشنا می‌شود و هر روز برای او کنار دوستانش پر از تجربه و خاطره‌های خوب است. یک روز نارنجی با خبر می‌شود دختر و پسر صاحب مزرعه می‌خواهند او و برادر و خواهرش را از انباری ببرند و کنار خودشان داخل خانه بزرگ کنند.

حالا نارنجی باید تصمیمی بگیرد. یا باید از انباری بیرون برود و در مزرعه زندگی کند یا این‌که یک گربه آزاد شود. نارنجی انتخاب می‌کند یک گربه آزاد باشد! آزاد آزاد.

«دوستان نارنجی» ۱۵ فصل دارد.

این‌کتاب هم با ۱۱۲ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.

«تجربه‌های نارنجی» سومین‌کتاب مجموعه «نارنجی گربه آزاد» است که در آن قصه به جایی رسیده که نارنجی هنوز از مزرعه بیرون نرفته است. دنیای آزاد برای او خیلی‌خوب و لذت‌بخش است. اما یک روز متوجه می‌شود دنیا خیلی‌بزرگ‌تر از مزرعه‌ای است که در آن زندگی می‌کند. نارنجی با خبر می‌شود که دنیا پر از مزرعه و پر از روستا و پر از حیوان‌های گوناگون است اما هنوز زندگی با دوستانش در همین مزرعه برایش لذت‌بخش است…

این‌کتاب در ۱۱ فصل نوشته شده و با ۹۶ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر شده است.

با رسیدن به جلد چهارم که «زندگی تازه نارنجی» نام دارد، روزی می‌رسد که گربه قصه با خود فکر می‌کند بهتر است برود و دنیا را ببیند. فکر بیرون رفتن از مزرعه و گشتنِ دنیا، کمی برایش سخت و ترسناک است، درست مانند زمانی که تصمیم گرفته بود از انباری بیرون بزند و در مزرعه زندگی کند. اما نارنجی انتخاب می کند برود و دنیا را ببیند، چون او خواسته که یک گربه آزاد باشد.

چهارمین کتاب مجموعه «نارنجی گربه آزاد» در ۱۰ فصل نوشته شده است.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

گربه‌خوش‌خوشان گفت: «سلام گربه همسایه… بابت آن‌روز ببخشیدها… این‌سگ مزرعه ما کمی بی‌ادب است… اصلا حوصله غریبه‌ها را ندارد…»

نارنجی که از دیدن خوش‌خوشان خوشحال شده بود با خودش فکر کرد شاید بهتر است تصمیمش را برای او بگوید. به هرحال او گربه باتجربه‌تری بود. حتما او می‌توانست بیشتر او را کمک کند.

خوش‌خوشان وقتی فهمید نارنجی چه تصمیمی گرفته است گفت: «راستی! می‌خواهی از اینجا بروی؟…»

نارنجی سرش را تکان داد.

«تنهایی؟»

«نه! چیچی کلاغ هم می‌آید.»

گربه‌خوش‌خوشان روی زمین نشست. انگار داشت فکر می‌کرد.

«می‌دانی راه خیلی زیاد است؟»

می‌دانم.

این‌کتاب هم با ۸۰ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۷ هزار تومان به چاپ رسیده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا