فرهنگ

مسابقه ملی کتابخوانی «وارث» برگزار می‌شود

با محوریت سه کتاب؛

مسابقه ملی کتابخوانی «وارث» با محورت سه کتاب «عقیله»، «مقتل حسینی نوجوان» و «پرنده در گودال» توسط پاتوق کتاب و با مشارکت سه انتشارات به نشر، معارف و جمکران از ۱۴ مرداد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقه ملی کتابخوانی «وارث» با محورت سه کتاب «عقیله»، «مقتل حسینی نوجوان» و «پرنده در گودال» توسط پاتوق کتاب و با مشارکت سه انتشارات به نشر، معارف و جمکران از ۱۴ مردادماه آغاز به کار کرده است.

این مسابقه که تا اربعین ۱۴۰۲ ادامه دارد سه کتاب «عقیله»، «مقتل حسینی نوجوان» و «پرنده در گودال» را به عنوان منبع مطالعاتی انتخاب شده است که رده‌های سنی مختلف از کودک، نوجوان تا بزرگسال را در بر می‌گیرد. همانطور که افراد با اعضای خانواده به مراسم عزاداری می‌روند می‌توانند به صورت خانوادگی نیز در این مسابقه شرکت کنند.

کتاب «عقیله» مستندی داستانی از زندگی بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب کبری (س) براساس منابع مستند تاریخی است که با قلم الهام امین، به همه ابعاد و جوانب حیات مبارک آن حضرت، نگاهی جامع دارد که در سال ۱۴۰۱ به عنوان اثر برگزیده هجدهمین دوره کتاب سال خراسان رضوی در بخش ادبیات داستانی شناخته شده همچنین در پانزدهمین جشنواره جایزه ملی جلال آل احمد و کتاب سال جمهوری اسلامی عنوان شایسته تقدیر را در بخش آثار مستند نگاری به خود اختصاص داده است.

کتاب «مقتل حسینی نوجوان» نیز نوشته علی شعیبی، زبانی ساده و ارائه مطالب مفید و کاربردی نوجوانان را با واقعه کربلا و اتفاقات محرم سال ۶۱ هجری قمری و ابعاد قیام تاریخ امام حسین (ع) و یاران وفادارش و دلیل شکل‌گیری آن آشنا می‌کند.

«پرنده در گودال» نوشته مسلم ناصری دربرگیرنده قصه‌ای کودکانه با زبان نمادین است در این اثر حوادث روز عاشورا و شهادت امام حسین (ع) را برای کودکان روایت می‌کند.

جوایز این دوره از مسابقات از جمله ۲۰۰ میلیون ریال جوایز نقدی، ۱۵ کمک هزینه سفر اربعین و مشهد مقدس، ۳ جایزه متبرک و ویژه از طرف حرم مطهر امام رضا (ع) ،۶ هندزفری بلوتوثی و ۵ اسکوتر است.

علاقه‌مندان به حضور در این پویش می‌توانند با ارسال کد قرعه‌کشی و پاسخ سوالات در قرعه‌کشی این دوره از مسابقات شرکت کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا