فرهنگ

«مهدویت در ادیان توحیدی» منتشر شد

توسط انتشارات منیر؛

«مهدویت در ادیان توحیدی» نوشته فاطمه عین آبادی توسط انتشارات منیر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز فرهنگی انتشاراتی منیر به تازگی کتاب «مهدویت در ادیان توحیدی» نوشته فاطمه عین آبادی را با شمارگان هزار نسخه، ۱۸۴ صفحه و بهای ۷۵ هزار تومان منتشر کرده است.

یکی از وجوه مشترک همه ادیان توحیدی، بشارت بر نجات انسان از چنگال ظلم و ستم و شرارت و دستیابی به سعادت و عدالت و حاکمیت قانون الهی توسط یک مصلح و موعود است. تشکیل جامعه‌ای که معیارهای معنوی و انسانی بر آن حاکم باشد، رسیدن به جهانی که ستم در آن مفهومی نداشته باشد و ستمگر بر مردمان و سرنوشت آنان مسلط نباشد، دل بستن به جهانی روشن و نورانی که همه کره زمین را دربر بگیرد، افقی گسترده و بی انتها که تنها یک انسان والا و الهی و کامل، اداره کننده آن باشد، آینده در دین کاملاً روشن است و جهان به سود ستمدیدگان و رنج کشیدگان است و در تمام ادیان الهی این امر، یک اصل مسلم و باور محکم است.

نویسنده در این کتاب مطالب خود پیرامون مهدویت را در چهار بخش گرد آورده که به ترتیب تاریخی نگاه ادیان مختلف به مقوله مهدویت را دربر می‌گیرد: «آیین زرتشت»، «آیین یهودی»، «آیین مسیحیت» و «آئین اسلام». فصل مشترک این فصول نشان دادن ویژگی‌های موعود، برنامه‌های مصلح در ایجاد جامعه آرمانی، وضع جهان پیش و پس از قیام موعود و شواهد برگزیده‌ای از متون مقبول ادیان و… است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا