فرهنگ

مهمانان مهر در اولین‌روز نمایشگاه‌های رسانه‌های ایران

گزارش روزانه نمایشگاه‌ رسانه‌های ایران/۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، سیاستمداران اصولگرا و اصلاح‌طلب و جمعی از هنرمندان و بازیگران و اهالی فرهنگ ازجمله مهمانان غرفه مهر در اولین‌روز نمایشگاه‌ رسانه‌های ایران بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از اشعار فردوسی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۹ بهمن با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی ابطحی دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران، اسامه حمدان سخنگوی جنبش حماس و اصحاب رسانه آغاز به کار کرد.

در این دوره از نمایشگاه که با وقفه شش ساله برگزار شد، ۴۵۰ رسانه حضور دارند و نمایشگاه کار خود را تا روز چهارشنبه دوم اسفند ادامه می‌دهد.

پیش از آغاز رسمی و شروع به کار رسمی، نشست خبری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن ستاد خبری نمایشگاه برگزار، و در حاشیه آن از جلد دوم کتاب دانشنامه مطبوعات ایران نوشته محمدجعفر محمدزاده رونمایی شد. جلد اول این دانشنامه شامل مداخل آ و الف، پیش از این سال ۱۳۹۳ با ۲۲۰ مقاله منتشر شده بود. جلد دوم آن نیز مداخل ب و پ را با ۳۵۱ مقاله شامل می‌شود.

محمدجعفر محمدزاده نویسنده این‌دانشنامه و معاون پیشین مطبوعاتی وزیر ارشاد در مراسم رونمایی از آن گفت: چشم‌انداز دانشنامه مطبوعات ایران ۱۰ جلد است که ان‌شاالله به مرور جلدهای بعدی نیز منتشر و رونمایی می‌شوند.

بعد از رونمایی این‌کتاب اسامه حمدان سخنگوی جنبش به سخنرانی پرداخت که گزارش مشروح این‌سخنرانی در این‌پیوند قابل دسترسی و مطالعه است.

سخنرانی اسامه حمدان تا اذان ظهر ادامه داشت و پس از سخنرانی وی، بنا بود اسماعیلی وزیر ارشاد سخنرانی کند که اسماعیلی به‌دلیل همزمانی با اذان ظهر از ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت خواست اذان بگوید.

اسماعیلی پس از اذان، به سخنرانی پرداخت و ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران پس از شش سال، گفت: عدم برگزاری این نمایشگاه در این ۶ سال از امور معطل مانده در حوزه فرهنگ بود. ۴۵۰ رسانه در این نمایشگاه حضور دارند که این‌مساله برای من و همکارانم افتخار است.

وی به مهمانان جبهه مقاومت، حماس، جهاد اسلامی خوش‌آمد گفت و از محمد جعفر محمدزاده نویسنده دانشنامه مطبوعات ایران تشکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دانشنامه مطبوعات ایران گفت: امیدوارم علاوه بر رونمایی از این کتاب، حمایت‌های لازم برای ادامه کار این کتاب و رسیدن به چشم انداز ۱۰ جلدی آن فراهم شود.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود از خبرنگاران، عکاسان، مدیران رسانه تشکر کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم با همیاری و همکاری هم، چهره ایران با عظمت و افتخارات گذشته مردم این کشور را به درستی به ثبت رسانده و آینده درخشان و روشنی را نیز ترسیم کنیم.

امروز یکشنبه ۲۹ بهمن، رضا تقی‌پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، کمال اکبری مدیر دانشکده دین و اندیشه صدا و سیما، رضا تقی‌پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عباس سلیمی‌نمین مدیر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، محمد خوانساری رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رییس شورای مرکزی جبهه پایداری، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، سیدمحمد علی ابطحی سیاستمدار اصلاح طلب، بهزاد حاجی زاده بازیگر ۹ ساله جشنواره تئاتر و فیلم فجر در نمایش«خون» به کارگردانی حسین قاسمی و دانیال جعفری بازیگر کودک دیگر این جشنواره در فیلم سینمایی«باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز از غرفه خبرگزاری مهر بازدید و در آن با خبرنگاران مهر گفتگو کردند.

تقی‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح شفافیت قوای سه‌گانه و اهمیت سلامت انتخابات صحبت کرد و در دفتر یاد بود گروه رسانه ای مهر نوشت: «امیدوارم رسانه مهر در تداوم فرهنگ خدمت رسانی درحوزه ارتباطات اجتماعی نقش و مسئولیت خود را در آینده با بهره گیری از فناوری های نوین در عرصه چند رسانه ای به نحو مطلوب تری ایفا کند، به خصوص در ارتقا سواد رسانه ای شهروندان در جهاد تبیین مشارکت بالایی داشته باشد.»

وی همچنین به پویش«کارآمدی و شایسته گزینی» پیوست. خبرگزاری مهر با راه‌اندازی این پویش با شعار «با مهر انتخاب کنیم» ضمن ایجاد فرصت معرفی برابر نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی، سوابق و برنامه‌های داوطلبان را برای تشکیل مجلسی شایسته و کارآمد در دسترس مخاطبان خود قرار خواهد داد.

خوانساری هم در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره امکاناتی که سکوهای داخلی در اختیار کاندیداهای انتخابات مجلس قرار می‌دهند، توضیحاتی ارایه کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا