فرهنگ

موکب مسجد جمکران از 10 صفر در مشایه پذیرای زوار اربعین است+فیلم


مدیر موکب مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه موکب‌های عراقی از ۵ صفر در نجف و از حدود ۱۰ صفر در مسیر نجف به کربلا خدمات‌رسانی خود را آغاز می‌کنند، گفت: موکب جمکران نیز از حدود دهم ماه صفر در عمود ۱۰۹۰ آماده خدمت‌رسانی به زوار است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی‌زاده، مدیر موکب مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برپایی موکب این مسجد در عمود ۱۰۹۰ مسیر نجف به کربلا اظهار داشت: موکب ما قرارگاه منتظران عالم در جاده نجف به کربلاست. طی روزهای گذشته مسطح‌سازی زمین این موکب که بناست محل دائمی ما باشد، انجام گرفت و بناست به زودی سایه‌بانی در این فضای ۲۵۰۰ مترمربعی برپا شود. با این سایه‌بان و تدارک وسایل سرمایشی ان‌شاءالله فضای خنک و مناسبی برای زائران اربعین خواهیم داشت.


موکب مسجد مقدس جمکران

برپایی موکب «مع امام منصور» 

وی با اشاره به اینکه موکب دائمی مسجد مقدس جمکران با عنوان «مع امام منصور» برپا شده است، گفت: ما موکب اول جمکران را در عمود شماره یک در خود مسجد جمکران برپا کرده‌ایم و پذیرای زائران در بدو حرکت هستیم و این موکب برای ما دومین مقر عملیاتی و خدماتی است.

هاشمی‌زاده با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار بسته آب معدنی خریداری کردیم که ان شاء الله بناست در یخچال‌ها، خنک‌سازی شده و به زائران ارائه شود، گفت: در این موکب خدمات فرهنگی و رفاهی برای زائران پیش‌بینی شده است. در این فضا امکان اسکان زائران را در یک سازه موقت خواهیم داشت.

 

گزارشی از وضعیت کنونی موکب مسجد جمکران

از دهم صفر پذیرای زائران هستیم

موکب مسجد مقدس جمکران افزود: در نقشه نهایی بناست در این زمین، موکب با نمای مسجد مقدس جمکران در زمینی با زیربنای سه هزار متر مربع در دو طبقه شامل حسینیه و محل اسکان در دو بخش خواهران و برادران، سرویس‌های بهداشتی، حمام، آشپزخانه و چایخانه احداث شود.

وی با اشاره به اینکه موکب‌های عراقی از پنجم ماه صفر در شهر نجف معمولاً کار خدمات‌رسانی را آغاز می‌کنند و موکب‌های مسیر نجف به کربلا از حدود ۱۰ ماه صفر خدمات‌رسانی خود را آغاز می‌کنند، گفت: موکب مسجد مقدس جمکران نیز از حدود ۱۰ ماه صفر در عمود ۱۰۹۰ آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین خواهد بود.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا