فرهنگ

نصب پل‌های آهنی بین‌الحرمین در آستانه اربعین آغاز شد+عکس


نصب پل‌های آهنی اربعین به منظور تسهیل تردد زائران در بین‌الحرمین، در جوار حرم امام حسین و حضرت عباس علیهمالسلام آغاز شد. یکی از خادمان حرم حضرت عباس(ع) می‌گوید: هر کدام از این پل‌ها به طول ۲۱ متر و عرض هشت متر است.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، خادمان حرم امام حسین و حضرت عباس علیهمالسلام در آستانه اربعین حسینی به منظور تسهیل تردد زائران اقدام به احداث پل موقت در بین‌الحرمین کردند.

هر ساله در ایام اربعین یک پل در سمت حرم امام حسین علیه‌السلام و یک پل دیگر در سمت حرم حضرت عباس علیه‌السلام در محدوده بین‌الحرمین نصب می‌شود تا به نوعی از ازدحام جمعیت بکاهد.

عمار صلاح مهدی، یکی از خادمان حرم حضرت عباس علیه‌السلام می‌گوید: پل آهنی در سمت حرم سقای دشت کربلا نزدیک ورودی باب امام حسن (ع) به طول ۲۱ متر و عرض هشت متر است که بر اساس اندازه گیری‌های مهندسی مورد نیاز و زیر نظر مهندسان به دو قسمت رفت و برگشت تقسیم شده است.

پل آهنی موقت در سمت حرم امام حسین علیه‌السلام نیز در کنار تلویزیون بین‌الحرمین نصب می‌شود و این ۲ پل برای تصویربرداری و تردد زائران در شلوغی‌های ایام اربعین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سال گذشته در سمت باب القبله حرم امام حسین علیه‌السلام نیز یک پل آهنی به صورت موقت راه‌اندازی شده بود که خیابان جمهوری و امام علی را به هم متصل می‌کرد. امسال هم قرار است این پل برای تسهیل تردد زائران احداث شود.

به گزارش فارس، سال گذشته بیش از ۲۱ میلیون نفر از کشورهای مختلف به زیارت اربعین مشرف شدند.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا