فرهنگ

نمایشگاه رسانه‌های ایران فرصتی برای گردهمایی اهالی رسانه است

محمد خدادی مطرح کرد؛

عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه رسانه‌های ایران می گوید این رویداد فرصتی برای گردهمایی اهالی رسانه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خدادی عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه رسانه‌های ایران با بیان اینکه نمایشگاه رسانه‌های ایران فرصتی برای گردهمایی اهالی رسانه است، گفت: اگر رسانه‌ها بتوانند نوآوری، روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید را عرضه کنند، مخاطب بیشتری به نمایشگاه جذب خواهند کرد و در عین حال، شاهد ارتباط متقابل صنعت رسانه و صنایع دیگر که هیچ وقت دنبال آن نرفته‌ایم، خواهیم بود.

وی‬ افزود: اهالی رسانه معمولاً به همه خدمات می‌دهند و همیشه فرصت تبادل اطلاعات بین بخش‌های مختلف جامعه را فراهم می‌کنند، اما این اتفاق درباره خودشان نمی‌افتد و نمایشگاه فرصتی است تا رسانه‌ها در کانون توجه خودشان قرار بگیرند. نمایشگاه رسانه‌های‬ ایران‬ باید فرصتی برای تبادل تجربه‏، به اشتراک گذاشتن تحولات دنیای جدید، مسائل صنفی و آموزشی و به‌روز شدن رسانه‌ها باشد.

عضو شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه رسانه‌های ایران در ادامه سخنان خود گفت: این رویداد فرصتی برای بازخوانی کارکرد رسانه در تولید محتوا، اقتصاد رسانه‏، مخاطب‌شناسی، ماندگاری مخاطب و ورود به دنیای جدید تغییر و شگفتی و انقلابی است که در محیط اطلاع‌رسانی به وجود آمده است. در این فرصت، اهالی رسانه می‌توانند با نگاه هم‌افزایی داده‌ها‏، تجربه‌ها و روش‌های خود را به اشتراک بگذارند‎؛ موضوعی که متأسفانه کمتر به آن توجه شده است و به نظر می‌رسد بیشتر شاهد یک نمایش رسانه‌ای هستیم.

خدادی همچنین گفت: نگاه رسانه‌ها باید بیشتر روی کارکرد نمایشگاهی و تبادل اطلاعات و تجربه متمرکز شود و سیاست‌گذاران نمایشگاه هم این موضوع را هدف قرار دهند تا ارتباط بین نسل قدیم و جدید رسانه، دانشگاه، صنعت رسانه و انتقال مهارت به نسل جدید و همچنین اشتراک تجربه‌های جدید اتفاق بیافتد.

دبیرکل اسبق سازمان خبرگزاری کشورهای عضو اکو به توقف این نمایشگاه با نام «نمایشگاه مطبوعات» در دوره‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اگر کارکرد نمایشگاه رسانه‌ها جدی گرفته شود و این رویداد بستری برای تبادل اطلاعات و آشنایی با تحولات جدید باشد؛ می‌توان انتظار استمرار را هم از آن داشت. به نظر می‌رسد تا کنون هم این بستر برای رسانه‌ها فراهم نشده که نوآوری‌شان را عرضه کنند و به جای آن اهالی مطبوعات عموماً فعالیت جاری‌شان را نمایش می‌دهند. یک دلیل این اتفاق هم می‌تواند این باشد که رسانه‌های خارجی در نمایشگاه حضور ندارند.

وی ادامه داد: عرضه نوآوری می‌تواند عاملی باشد که اهالی رسانه رغبت بیشتری به حضور داشته باشند و نمایشگاه هم شکل مستمری به خود بگیرد، زیرا به اعتقاد من، اگر نیاز به تبادل اطلاعات موجب پیگیری رسانه‌ها می‌شود همان‌طور که در همه صنایع این اتفاق می‌افتد. همچنین نمایشگاه فرصتی برای تعامل رسانه‌ها با اقشار مختلف را فراهم می‌کند.

خدادی در پایان گفت: اگر رسانه‌ها بتوانند نوآوری و روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید را عرضه کنند، مخاطب بیشتری را به نمایشگاه جذب خواهند کرد و در عین حال، می‌توان شاهد ارتباط متقابل صنعت رسانه و صنایع دیگر که هیچ وقت دنبال آن نرفته‌ایم هم بود. بین صنعت رسانه و بقیه صنایع یک رابطه غیرقابل انکار وجود دارد و هیچ صنعتی نیست که به رسانه نیاز نداشته باشد، اما ما نتوانستیم این ارتباط را تقویت کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا