فرهنگ

نمایشگاه فروش اسباب بازی میزبان کودکان در ماه رمضان برگزار می‌شود

علی اکبرزاده مطرح کرد؛

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: نمایشگاه فروش اسباب بازی درماه آینده همزمان با ماه رمضان از افطار تا سحر در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه هفتمین جشنواره ملی اسباب بازی عصر امروز دوشنبه ۲۳ اسفند در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این مراسم گفت: زمانی که کودک بودم فکر نمی‌کردم روزی خودم متولی صنعت بازی‌های رایانه‌ای شوم و هم اکنون کودکان و نوجوانانی هستند که در آینده می‌توانند در صنعت اسباب بازی فعال باشند. بنابراین هر اتفاقی در این دنیا به دست خود بشر رقم می‌خورد و چگونگی آن به نوع تعلیم و تربیت بر می‌گردد پشتوانه‌ای که بر اساس آن مجسم و تولید می‌شود.

وی افزود: زمانی اسباب بازی را در خانه خودمان تولید می‌کردیم و زمانی که اسباب بازی‌های خانگی رایج بود و امروز چگونه است که این صنعت این چنین اهمیت بسیاری دارد و بسیاری از افراد در ابعاد مختلف از این صنعت بهره برداری می‌کند. پس صنعت اسباب بازی مقوله مهمی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: باید بر اساس این روند تحولاتی که در دنیا رخ می‌دهد و اهمیتی که این مقوله دارد باید دقت نظر بیشتری داشته باشیم. جشنواره اسباب بازی بهانه و بستری است و فضایی که ایجاد می‌کند تا خلاقان، علاقه مندان، متفکران، سازندگان و صنعتگران از این صنعت استفاده و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. البته رقابتی سازنده در این میان رخ می‌دهد.

اکبرزاده گفت: اگر به مقوله تعلیم و تربیت دقت کنیم یکی از ابزارهای مهم تعلیم و تربیت، اسباب بازی است یعنی اساس تعلیم و تربیت کودک و نوجوان را بازی‌ها و اسباب بازی‌ها شامل می‌شود و یکی از مؤثرترین بخش‌های تعلیم و تربیت را می‌توان اسباب بازی و بازی دانست. برای فضای نمایشگاهی و فروش اسباب بازی برنامه ریزی کرده ایم تا در ماه آینده همزمان با ماه رمضان از افطار تا سحر نمایشگاه فروش اسباب بازی را در محل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان را برای جامعه داشته باشیم.

اکبرزاده ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها در تهیه اسباب بازی با مشکل روبرو هستند و متأسفانه باید گفت در این زمینه فقیر هستیم و دانش لازم را نداریم. متأسفانه بسیاری از والدین دست فرزندانشان را می‌گیرند و به اسباب فروشی می‌روند و به کودکشان می‌گویند که هر چه دوست دارند بردارند که این امر خطرناک‌ترین وضع موجود است چرا که ممکن است کودک، اسباب بازی را بخواهد که متناسب با سن او نباشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان گفت: نیازمند مرجعی هستیم که اسباب بازی‌ها را بر اساس رده بندی سنی تعریف و جداسازی کند. یعنی اسباب بازی برای چه سنی، با چه نوع مخاطبی و برای چه مقطعی مورد نیاز است. تاکنون شورای نظارت بر اسباب بازی در این زمینه وارد شده است تا مرجعی در این زمینه ایجاد کند.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا