فرهنگ

نماینده مردم مرند: این‌گونه نباشد که وقتی فرزند شهید دیدند بگویند بردند و خوردند


نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: مگر امام نفرمود که مراقب باشید انقلاب دست نااهلان و نا محرمان نیفتد. انقلاب نیاز به محرم دارد. آیا محرم‌تر از جامه ایثارگری هست؟ آیا رنج‌دیده‌تر از ما هم هست؟

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، اولین رقابت علمی نخبگان ایثارگر و شاهد با عنوان نخستین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و یادواره دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده صبح امروز (سه‌شنبه ۲۴ اسفند ماه) با حضور صدیقه قاسمی و حامد فخری‌زاده همسر و فرزند شهید فخری‌زاده، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثاگران، معصومه پاشایی بهرام نماینده مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونان بنیاد شهید و نخبگان در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

این گونه نباشد تا وقتی یک فرزند شهید را دیدند بگویند بردند و خوردند

در این جشنواره معصومه پاشایی بهرام نماینده مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید با تأکید بر اینکه فرزندان شاهد و ایثارگر باید سفیران ایثار و شهادت باشند، بیان داشت: این فرهنگ را باید در میان مردم و جامعه برد. این گونه نباشد تا وقتی یک فرزند شهید،‌ جانباز یا آزاده را دیدند، بگویند بردند و خوردند و نظام در دست آن‌هاست! درحالی که در دنیای واقعی امروزی این گونه نیست.

آیا محرم‌تر از جامه ایثارگری هست؟

وی افزود: ما آماده‌ایم که هم خدمت کنیم و هم مطالبه‌گر باشیم. کمک کنیم تا نخبگان شاهد بالا بیایند،‌ در عرصه مدیریتی حضور داشته باشند، مگر امام نفرمود که مراقب باشید انقلاب دست نااهلان و نا محرمان نیفتد. انقلاب نیاز به محرم دارد. آیا محرم‌تر از جامه ایثارگری هست؟ آیا رنج‌دیده‌تر از ما هم هست؟

کاملاً نسبت به واژه «پدر» بیسوادم

پاشایی بهرام با بیان اینکه خاطره‌ای از پدر شهیدش ندارد،‌ حتی یک عکس هم در کنار او ندارد، ابراز داشت: من نمی‌دانم پدر یعنی چه! کاملاً نسبت به این واژه بیسوادم. اما نسبت به دردهای  جامعه بیسواد نیستم. آیا تفاوت نخبگان ایثارگر را با نخبگان دیگر نمی‌بینید؟ در ۴۰ سال دوم زندگیمان نیاز داریم به شکل دیگری بزرگ شویم، دیگر آن کودکی نیستیم که دست نوازش شما برایمان کافی باشد!

 فرزندان شهدای مدافع حرم حق دارند بهتر از ما بزرگ شوند

وی ادامه داد: من ۴۰ سال است که پدرم را از دست داده‌ام، فرزندان شهدای مدافع حرم را به شیوه‌ای که ما را بزرگ کردید، بزرگ نکنید. آن‌ها حق دارند بهتر از ما بزرگ شوند. جامعه ایثارگری را در فضای بسته نگذارید که کسی حق ورود به آن را نداشته باشد. بلکه نخبگان و بهترین‌های جامعه ایثارگری را به مردم معرفی کنید. از بنیاد شهید درخواست دارم که از ظرفیت نخبگان استفاده کند.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا