فرهنگ

نود و پنجمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری برگزار می‌شود

دوشنبه ۲۶ تیر؛

نود و پنجمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز دوشنبه ۲۶ تیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نود و پنجمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری با موضوع «الگوی ارتباطی والدین و فرزندان و نقش ادبیات کودکان در بهبود این ارتباط» روز دوشنبه ۲۶ تیر برگزار می‌شود.

در این نشست منصور ساعی دکترای علوم ارتباطات، پژوهشگر و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و محبوبه نجف‌خانی، مترجم نام‌آشنایِ کتاب‌های کودکان و نوجوانان حضور خواهند داشت.

زندگی برای انسان از طریق تعامل و ارتباط امکان‌پذیر می‌شود. خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که در آن، فرزندان نوع و کیفیت ارتباطات میان‌فردی و کنش ارتباطی را از طریق تعامل با والدین خود تجربه می‌کنند. الگوهای ارتباطی والدین با فرزندان می‌تواند پیش‌بینی کننده‌ی سبک هویتی کودکان و نوجوانان در آینده نیز باشد.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته، در زمانه‌ی حاضر، الگوی ارتباطات کلامی والدین و فرزندان، متأسفانه کمتر گفت و شنودی و «مشارکتی» و بیشتر «جدلی و مناظره‌ای» شده است. آیا کاهش تسامح میان والدین و فرزندان و دگرگون‌شدن ارتباط میان آن‌ها، پیامد تغییرها در دنیای جدید است؟ به راستی موانع و بازدارنده‌های گفت‌وگوی بین نسلی در خانواده‌ها چیست و در این میان ادبیات کودکان (تألیف و ترجمه) چه نقشی در بهبود این ارتباط دارد؟

نشست «الگوی ارتباطی والدین و فرزندان و نقش ادبیات کودکان در بهبود این ارتباط» دوشنبه ۲۶ تیر از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، مجتمع شهید ملک شامران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی نیز می‌توانند در اسکای روم به نشانی Livekpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا