فرهنگ

نگاهی به خدمات رسانه‌ای و محرومیت‌زدایی آستان امام رضا (ع)


خادمان حرم امام رضا (ع) با حضور در نمایشگاه رصتا به معرفی خدمات مختلف این آستان در حوزه‌های زیارت، رسانه‌ای و محرومیت‌زدایی می‌‌پردازند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، خادمان حرم امام رضا (ع) با حضور در نمایشگاه رصتا به معرفی خدمات مختلف این آستان در حوزه‌های زیارت، رسانه‌ای و محرومیت‌زدایی می‌‌پردازند و در این راستا جدیدترین تکنولوژی‌ها را ارائه می‌کنند.

حرم امن رضوی پناهگاه جهانی

میعاد صلواتی مسئول غرفه آستان قدس رضوی در نمایشگاه رصتا، به برنامه‌ها و خدمات آستان قدس رضوی و بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه سه بخش تخصصی شامل تلویزیون اینترنتی، شمس تی‌وی و شبکه ماهواره‌ای امام رضا (ع) به نمایش درآمده است.

صلواتی در ادامه افزود: تلویزیون‌های اینترنتی رضوی تی‌ وی و شمس تی وی به صورت ۲۴ساعته برنامه‌های حرم، پخش روضه منوره، مجموع تصاویر گرفته شده، خدمات اجتماعی، فرهنگی سطح شهر و حاشیه را پوشش می‌دهد‌.

وی درباره شبکه ماهواره‌ای امام رضا (ع) تشریح کرد: این شبکه به صورت یک تلویزیون کامل فیلم، سریال و برنامه‌های مذهبی را به زبان عربی پخش می‌کند. همچنین در بستر آستان نیوز تصاویر و فیلم‌ها به صورت رایگان برای افرادی که تولید محتوا دارند، با کیفیت بالا در اختیار قرار گرفته است.

صلواتی ادامه داد: در سایت باب‌الرضا اطلاع‌رسانی کل آستان قدس، صفحات پخش زنده، راهنمای زائر و ادعیه را به زبان‌های اردو، عربی، انگلیسی و آذری بارگذاری کردیم.

خدمات اجتماعی بنیاد برکت

صلواتی درباره حوزه خدمات اجتماعی بنیاد برکت گفت: کمک‌ رسانی‌هایی به مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده اهواز، گلستان، سیستان و بلوچستان و… انجام داده‌ایم که می‌توان به  ایجاد آشپزخانه و پخت غذای گرم، خانه‌سازی و کمک‌های جهادی اشاره کرد. همچنین بنیاد برکت به افرادی که تا به حال به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشدند به عنوان زائر اولی به مشهد مقدس دعوت شده و ۳ روز میهمان امام رئوف می‌شوند.

شماره ۱۳۸ خدمت‌رسان همه‌گانی

صلواتی افزود: شماره ۱۳۸ بدون هیچ پیش‌ شماره‌ای آماده ارائه خدمات به زائرین و افرادی است که به وام نیازمند هستند. تماس با شماره ۱۳۸ به صورت ۲۴ساعته است که در پشت خط مسئولین و کارشناسان آستان قدس رضوی و بنیاد برکت پاسخگوی مردم هستند و همان لحظه به درخواست آنان رسیدگی می‌شود. استفاده از این امکانات برای تمامی استان‌های کشور است و محدودیتی ندارد.

بازدید از حرم نزدیکتر از هر لحظه 

وی تشریح کرد: امکانات دیگری که به زودی قرار است گسترش پیدا کند، بازدید از حرم در تلفن همراه به صورت مجازی و باکیفیت بالا یکی از این موارد است. همچنین با عینک‌های واقعیت افزوده، می‌توان حرم را به صورت سه بعدی دید و در حال حاضر صحن گوهرشاد شامل این بخش می‌شود و صحن‌های دیگر به زودی افزوده می‌شود. این نرم‌افزار دقت بالایی نسبت به نرم افزار‌های مشابه دیگر دارد و علت آن این است که پیکسل پیکسل ساخته شده است. برای مثال برای ساخت درب ورودی صحن گوهرشاد بالغ بر ۱۰ میلیون پیکسل استفاده شده است که به طور واقعی، با جزئیات کامل می‌توانید آن را ببینید.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا