فرهنگ

هزار جلد کتاب به کتابخانه زاهدان ارسال شد

توسط فرهنگسرای رسانه؛

همزمان با هفته کتاب هزار جلد کتاب جمع آوری شده در پایگاه نذر و اهدای کتاب به کتابخانه شهر زاهدان ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفته کتاب، هزار جلد کتاب جمع‌آوری شده در پایگاه نذر و اهدای کتاب به کتابخانه شهر زاهدان ارسال شد تا در اختیار هموطنان‌مان قرار گیرد.

پایگاه نذر و اهدای کتاب در فرهنگسرای اندیشه به فعالیت خود ادامه داده و پذیرای عموم شهروندان خیر است که کتاب‌های بدون استفاده خود را برای استفاده سایر هموطنان در اختیار این پایگاه قرار می‌دهند. طی این برنامه، کتاب‌های شهروندان جمع‌آوری شده و برای استفاده در کتابخانه‌های مناطق محروم به سراسر کشور ارسال می‌شود.

تاکنون و با همکاری مردم، خیرین و ناشران، بیش از ۶ هزار جلد کتاب اهدایی طی ۱۰ مرحله جمع‌آوری شده و به سراسر کشور ارسال شده است. البته عمده مناطق هدف، استان‌هایی است که از نظر منابع کتابخانه‌ای ضعیف بوده و در فقر کتاب قرار دارند.

جدیدترین فراخوان پایگاه نذر و اهدای کتاب با همراهی شهروندان و خیرین همراه شد. در این مرحله، نزدیک به ۱۰۰۰ جلد کتاب در موضوعات مختلف ادبی، تاریخی، رمان، داستان کوتاه و … جمع‌آوری شده و برای ارسال به کتابخانه‌های مناطق محروم آماده شد.

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، این کتاب‌ها در قالب یک بسته هدیه فرهنگی به کتابخانه شهر زاهدان اهدا شد. حمیدرضا عابدی رئیس فرهنگی اجتماعی ورزشی کلانشهر زاهدان ضمن بازدید از فرهنگسرای اندیشه و پایگاه نذر کتاب این کتاب‌ها را تحویل گرفت.

«نذر و اهدای کتاب» سنت حسنه‌ای است که از دیرباز وجود داشته و بسیاری از اهالی قلم و اندیشه به آن تأکید داشتند. با این کار، یک گام مثبت فرهنگی در جهت ارتقای اندیشه و آگاهی برداشته شده و کتاب‌های جدید به دست کتابخوان‌ها می‌رسد. به‌ویژه کسانی که از نعمت یار مهربان، کمتر برخوردار بوده و به دلیل برخی محرومیت‌ها توان خرید آن را ندارند. همچنین فراخوان جدید برای نذر و اهدای کتاب از سوی فرهنگسرای اندیشه منتشر می‌شود. در این فراخوان از ناشران، خیرین و عموم مردم دعوت می‌شود تا در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا