فرهنگ

هفته کتاب با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» آغاز می‌شود

رمضانی با مهر مطرح کرد؛

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران صبح امروز دوشنبه دوم آبان با حضور در خبرگزاری مهر گفت: هفته کتاب از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران صبح امروز دوشنبه دوم آبان با حضور در خبرگزاری مهر درباره برنامه‌های خانه کتاب و ادبیات در هفته کتاب گفت: هفته کتاب از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه با شعار «ما همانیم که می خوانیم» آغاز، و ۲۴ آبان که روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار است روز میانی این هفته محسوب می‌شود.

وی افزود: آنچه که در برگزاری این‌هفته دنبال کردیم، درگیر شدن دستگاه‌های مختلف برای برگزاری آن بود؛ حتی دستگاه‌هایی مثل اتحادیه‌های کارگری، ما باید تجربه ۲۹ دوره گذشته را جمع می‌کردیم تا در سی امین دوره یک اتفاق مفیدی رخ دهد؛ چراکه اگر کارفرمایان در کارگاه‌های کوچک و بزرگ خود به مسئله کتاب و کتابخوانی کارگران خود توجه کند بسیاری از مشکلاتی که دارند، حل می‌شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات در ادامه گفت: مجموعه‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، نهاد کتابخانه های عمومی کشور که جز اعضای اصلی ستاد هفته کتاب است، کانون فرهنگی هنری مساجد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی، کتابخانه ملی، کتابخانه مجلس، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و دستگاه‌های مختلف دیگر در این هفته درگیر هستند؛ به بیان دیگر ما سعی کردیم هرکسی که به کتاب ربط دارد و یا متوجه نقش خود در حوزه کتاب نیست را دخیل کنیم.

افزود: در هفته کتاب هر روز به یک سرفصل اختصاص داده شده که عناوین این‌سرفصل‌ها به این‌ترتیب است:

روز اول: کتاب، دانش آموز، آینده

روز دوم: کتاب، خانواده، زندگی آگاهانه

روز سوم: کتاب، دانشجو، پیشرفت دانش بنیان

روز چهارم: کتاب، کتابخوانی و کتابدار

روز پنجم: کتاب، رسانه و زبان فارسی

روز ششم: ناشران، کتابفروشان و ارکان صنعت نشر

روز هفتم: کتاب، ورزش و جوانمردی

رمضانی در پایان گفت: برنامه‌های مختلفی از استان‌ها به دست ما رسیده است که می‌توانیم در سه دسته کلی محافل و نشست‌ها، پویش‌ها و مسابقات و مراسم‌های تجلیل و تکریم آنها را دسته بندی کنیم. طرح سامانه خرید از کتابفروشی‌ نیز در این‌هفته راه‌اندازی می‌شود. همچنین جلساتی برای دیدار ناشران با مسئولان وزارت ارشاد ترتیب داده شده و جشنواره کتاب و رسانه نیز که از روز گذشته فراخوان آن اعلام شد برنامه‌هایی را در هفته کتاب خواهد داشت و با دو بخش جدید از جمله ایده پردازی و آرای مردمی در این‌هفته به‌صورت جدی تر برگزار می‌شود.

مشروح گزارش گفتگوی مهر با مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به‌زودی منتشر می‌شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا