فرهنگ

ورود فرهنگ به سیاست باعث تلطیف حوزه ادب می‌شود

دبیر همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی:

سبزوار ـ دبیر همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی گفت: یکی از درس‌های بهقی در تاریخ ماندگارش این است که ورود فرهنگ و ادب به حوزه سیاست، باعث تلطیف این حوزه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهیار علوی مقدم ظهر یکشنبه در همایش بین المللی بیهقی در سبزوار اظهار کرد: یکی از درس‌های بیهقی در تاریخ ماندگارش این است که ورود فرهنگ و ادب به حوزه سیاست، باعث تلطیف این حوزه می‌شود.

دبیر همایش بین المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی بیان کرد: دیپلماسی نثر فارسی و تاریخ بیهقی بسیار زیباست که می‌تواند الگو و سرمشقی باشد که با نگاه فرهنگی به همه حوزه‌های دیگر بنگریم.

وی ادامه داد: تاریخ بیهقی نشان می‌دهد که می‌توان با نگاهی فرهنگی نسل جوان را شناخت و دانشجویان را تغذیه فرهنگی کرد.

دوازدهمین همایش بین‌المللی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی، مورخ نامدار قرن پنجم هجری قمری و پدر نثر فارسی، روز شنبه در دانشگاه حکیم سبزواری گشایش یافت.

ایجاد دیپلماسی فرهنگی در کشورهای فارسی زبان با برگزاری همایش بیهقی

در این مراسم حسین ابراهیمی کُردیانی، فرماندار سبزوار اظهار کرد: برگزاری این همایش به صورت مستمر باعث ایجاد یک دیپلماسی فرهنگی در منطقه و به ویژه در کشورهای فارسی زبان شده است.

فرماندار سبزوار افزود: برپایی این رویداد فرهنگی و ادبی، باعث نزدیکی کشورهای همسایه شده و جایگاه و نقش ادبیات فارسی در دنیا را بیش از پیش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ارتباط دانشگاه حکیم سبزواری با دیگر دانشگاه‌ها و نیز با استادان برتر حوزه زبانشناسی در سراسر دنیا، بستری مناسب برای رشد و بالش دانشجویان این دانشگاه محسوب می‌شود که علاوه بر افزودن به دانش خویش، در راستای بسط و توسعه زبان و ادبیات فارسی تلاش کنند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا