فرهنگ

وزیر ارشاد: رشد برنامه‌های قرآنی بعد از انقلاب شبیه معجزه است


وزیر ارشاد با اشاره به گسترش فعالیت‌های قرآنی در سال‌‌های بعد از انقلاب گفت: رشد برنامه‌های قرآنی شبیه معجزه بوده که نشانه عظمت انقلاب است.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آیین اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ریاست جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این برنامه وزیر با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: خدا را شاکریم که این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به پایان رسید و به همه کسانی که در این دوره از مسابقات با عناوین مختلف حضور داشتند، خدا قوت می‌گویم.

وی درباره برنامه‌های قرانی دولت گفت: ما به عنوان وزارت‌خانه‌ای که متولی فعالیت‌های قرآنی هستیم، مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های ترویجی قرآن در دستگاه‌های مختلف را داریم و همه تلاشمان این است که فضای فعالیت‌های قرآنی را همه سهل و میسر کنیم، زیرا بعد از کرونا، مؤسسات قرآنی آسیب‌ دیدند و تا حد ممکن از آنها حمایت کردیم.

اسماعیلی ادامه داد: مصوبه‌ای برای همین منظور به تصویب رساندیم و هم‌اکنون بخش مهمی از فعالان قرآنی، عضو صندوق اعتباری هنر هستند و حدود ۱۵ هزار فعال قرآنی در این حوزه مورد حمایت قرار گرفتند.

وزیر ارشاد از ثبت مجوز ۳ هزار مؤسسه خبر داد و گفت: به یکی از روستاهای ارتفاعات سبلان رفته بودم که بیشتر از ۳۰۰ حافظ قرآن به همت یک طلبه آنجا تربیت شده بود و این اتفاق مانند معجزه بود.

وی عظمت انقلاب را در قرآنی بودن آن دانست و گفت: کسانی که می‌خواهند عظمت انقلاب را ببینند، باید نگاهی به فعالیت‌های قرآنی ما داشته باشند، زیرا در چهار دهه معجزه رخ داده است. امروز در کشور فعالیت‌های عمومی قرآن در دست انجام است که در این راستا آموزش مربیان قرآن در دست انجام است و طی آن ۵ هزار مربی در ۲۰ استان تربیت شده‌اند.

اسماعیلی ادامه داد: طرح‌های دیگری هم در حال اجراست و ما در وزارت ارشاد در همه برنامه‌های وزارت ارشاد، از جمله در حوزه سینما، هنرهای تجسمی، تئاتر، سرود و …، تعلیم پیام‌های قرآنی را مورد توجه قرار دادیم و به موضوع قرآن توجه می‌کنیم.

وزیر ارشاد از گسترش ۵۰ درصدی نمایشگاه قرآن خبر داد و گفت: این نمایشگاه کمتر از یک‌ماه دیگر برپا می‌شود و از نظر حجم و تنوع فعالیت‌ها نسبت به سال گذشته رشد داشته است، همچنین بنا داریم مطالبات مقام معظم رهبری را در یک بازه مشخص به سرانجام برسانیم. 

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا