فرهنگ

وصایای 88 شهید رسانه همراه با «رسانه‌های قدسی» به نمایشگاه کتاب آمد


«محمد قاسم فروغی جهرمی»، نویسنده حوزه ایثار و شهادت با 2 کتاب از سوی نشر «شاهد» در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حاضر است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدقاسم فروغی جهرمی» با کتاب‌های «رسانه‌های قدسی» و «خورشید زابل» که از سوی نشر «شاهد» منتشر شده است، در سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد.

«رسانه‌های قدسی»

کتاب «رسانه‌های قدسی» مجموعه وصیت‌نامه شهدای خبرنگار را در بر دارد. این کتاب را نشر شاهد در سال ۱۴۰۰ روانه بازار نشر کرده است. 

در بخشی از مقدمه ناشر این کتاب می‌خوانیم: «دفتری که پیش روی شماست، در بر دارنده این نکات بارز و جلوه‌های قدسی و نشانگر تعالی روح و پرواز فکر و اندیشه‌های متعالی شهدای خبرنگار این مرز و بوم است که در فضای امروز جهان با وجود انواع جاذبه‌ها، لحظه‌ای از انجام وظیفه در نقش یک رسول خبری و مسلمانی متعهد و مجاهد غفلت نکرده و با نثار خون خویش مکتب حیات‌بخش انقلاب اسلامی را زنده و پویا به سراسر جهان معرفی نموده و جلوه‌‌های عظیم و قابل اطمینان در تاریخ ایران اسلامی و جهان حقیقت‌خواه را به یادگار گذشته‌اند…»

در این کتاب وصایای ۸۸ شهید خبرنگار و اهل رسانه از جمله شهیدان «غلامحسین افشردی»، «علی‌اکبر بادپا همدانی»، «امیر حلم‌زاده»، «محمد‌باقر رحمانی»، «حسن سرگل»، «سید حسن شاهچراغی»، «مسعود شفاپی» و «احمد محمدی» خواندنی شده است. همچنین تصویر و زندگینامه مختصر هر شهید پیش از آغاز هر وصیت‌نامه، در کتاب درج شده است.

نشر شاهد کتاب «رسانه‌های قدسی» را با شمارگان یک‌ هزار و ۱۰۰ نسخه، قطع وزیری، ۴۳۲ صفحه و به بهای ۵۰‌ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.

«خورشید زابل»

کتاب «خورشید زابل» نگاهی به زندگی شهید «قاسم میرحسینی» است که «محمد ‌قاسم فروغی جهرمی» آن را تنظیم کرده و  «نشر شاهد» آن را در سال ۱۳۹۹ منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب «خورشید زابل» به خاطره‌ای از یکی از رزمندگان درباره شهید حاج قاسم میرحسینی از فرمانده تیپ‌های عملیات خیبر پرداخته شده است.

شهید «میرحسینی» در عملیات هایی که شرکت کرده بود با عملکردش نشان داد که یک رزمنده و فرمانده واقعی اسلام و تجسم و الگوی عینی یک مجاهد فی سبیل الله است. او در کوران حوادث  آب‌دیده شد و مسؤولان را بر آن داشت که از ظرفیت و استعدادهای کم نظیرش بیش از پیش و در جاهای مهم تر استفاده کنند. لذا به همین دلیل در عملیات خیبر به فرماندهی یکی از تیپ‌های خط شکن منصوب شد و با این عمل مهم برگ زرین دیگری در کارنامه‌ی همیشه درخشان ایشان گشوده شد.

شهید «میرحسینی» در عملیات خیبر نقش اساسی را به عهده داشت، اما در تک شیمیایی دشمن مجروح شد؛ سپس برای درمان به پشت جبهه منتقل شد و پس از مدت کوتاهی استراحت، مجدد به جبهه بازگشت.

گفتنی است که این کتاب موضوع پایان‌نامه سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» بوده است. کتاب خورشید زابل با شمارگان ۳ هزار نسخه در ۲۳۴ صفحه قطع رقعی و به بهای ۳۰ هزار تومان از سوی نشر شاهد منتشر شده است. 

سی‌ و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ و یکم تا سی‌ و یکم اردیبهشت در مصلی تهران برگزار می‌شود. غرفه «نشر شاهد» در شبستان مصلی امام خمینی (ره)، غرفه ۲۲، راهرو ۳۲ قرار دارد. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق فضای مجازی نیز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید و آثار نشر شاهد را خریداری کنند.

انتهای پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا