فرهنگ

پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی با ۴۰۰ عنوان به نمایشگاه آمده است

جنتی مطرح کرد؛

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: امسال ما در سی‌وسومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حدود ۴۰۰ عنوان از آثار پژوهشگاه به نمایشگاه آمده ایم.

محمد جنتی مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص نحوه فعالیت‌های این مجموعه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: مجموعه پژوهشگاه در حوزه کتاب‌های اندیشه‌ای با موضوعاتی از قبیل اخلاق، عرفان، معارف قرآنی، فلسفه، معرفت شناسی، سیاست، اقتصاد و حیطه علوم انسانی محصولات خود را عرضه می‌کند.

وی افزود: در فضای علمی جامعه و سوالاتی در بخش نخبگانی جامعه وجود دارد که این انتشارات به دنبال جوابگویی به این سوالات است و چند نشریه در این حوزه‌ها نیز عرضه می‌کند؛ امسال نیز و در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حدود ۴۰۰ عنوان از آثار پژوهشگاه به نمایشگاه آمده ایم.

جنتی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ موفق شدیم ۷۰ عنوان کتاب چاپ اول به بازار عرضه کنیم و حدود ۱۸۰ عنوان کتاب نیز در دست چاپ داریم گفت: کتاب‌ها در موضوعات مختلف که اشاره کردیم هستند.

مدیرعامل سازمان انتشارات پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مجموعه پژوهشگاه در دو سطح توسط دو مجموعه انتشارات زیر مجموعه پژوهشگاه که یکی خود مجموعه انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است و یکی هم انتشارات کانون اندیشه جوان است کتاب‌ها را تولید می‌کند؛ کتاب‌هایی که در حوزه مباحث بنیادی و در حد اساتید و نخبگان فعال در این حوزه‌ها هستند نشر می‌شود و کارهایی که در سطح دانشجویی و طلاب است در سطح کانون اندیشه جوان منتشر می‌شود.

وی افزود: بیشتر فضای مخاطبان ما افرادی هستند که به دنبال مطالعه و علوم انسانی و فهم این فضا هستند؛ در غرفه انتشارات پژوهشکده فرهنگ و اسلامی نشست‌، نقد کتاب و جشن امضا در روزهای سی و سومین نمایشگاه بین المللی برگزار شده است.

غرفه پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی واقع در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) در انتهای راهروی ۲۱ غرفه ۳۸ قرار دارد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا