فرهنگ

چراغ «شنبه‌های روایت» در خانه شعر و ادبیات روشن می‌شود

از شنبه ۲۸ مرداد؛

برگزاری برنامه شنبه‌های روایت در ادامه برنامه‌های هفتگی ادبی خانه شعر و ادبیات، از روز شنبه ۲۸ مرداد آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزاری برنامه شنبه‌های روایت و ناداستان در ادامه برنامه‌های هفتگی ادبی خانه شعر و ادبیات، از روز شنبه ۲۸ مرداد آغاز می‌شود.

پیش از این برنامه‌های یکشنبه‌های ادبیات و زندگی با هدایت محمدرضا جوان آراسته، دوشنبه‌های شعر با هدایت غلامرضا طریقی و سه شنبه‌های داستان با هدایت خسرو باباخانی در این مجموعه ادبی برگزار می‌شد.

مهدی قزلی مدیر خانه شعر و ادبیات با اعلام این‌خبر گفت: روایت نیاز بینارشته‌ای زندگی امروز بشر است و کنش‌گر این نیاز ادبیات و نویسندگان هستند. ثبت، توجه دادن مردم به موضوعات مهم و ارتقا کیفیت زندگی حاصل تلاش روایت و رؤیت نویسان است که متأسفانه هنوز جایگاه درخور خود را در ادبیات و فرهنگ و رویدادهای اجتماعی امروز پیدا نکرده اند.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر خانه شعر و ادبیات افزود: تلاش می‌کنیم دوستداران ادبیات در بین برنامه‌های خانه شعر و ادبیات بتوانند مدخل مورد نیاز و علاقه شأن را پیدا کنند.

قزلی ادامه داد: کرونا دوره‌ای را در فضای فرهنگی و اجتماعی ما رقم زد که حضور در حلقه‌ها و گعده های هدفمند ادبی ناممکن شد و این برنامه‌ها یا از بین رفت یا حداکثر مجازی شد. حالا ولی امیدواریم با اضافه شدن برنامه شنبه‌های روایت، ادب جویان فرصت دیدارهای پیش‌برنده ادبی برایشان کامل شود.

مکرمه شوشتری نویسنده و مدرس نویسندگی، برگزیده جایزه ادبی جمالزاده، تقدیر شده جایزه داستان تهران، عضو تحریریه ماهنامه همشهری داستان و مجله ناداستان و صاحب کتاب‌های دختر مو درختی، ماهی دختر، غصه را باید خورد و از طرف فرزند کوچک شما است و سابقه برگزاری کارگاه‌های روایت نویسی در حوزه هنری و مدرسه عالی هنر را نیز دارد.

جلسات هفتگی شنبه‌های روایت روزهای شنبه از ساعت ۱۷ در خانه شعر و ادبیات به نشانی ونک، اتوبان حقانی، خروجی کتابخانه ملی، بلوار شهدای بانک مرکزی برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا