فرهنگ

کارخانه کاغذ مازندران هفته آینده افتتاح می‌شود

اسماعیلی خبر داد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آماده تعامل با رسانه‌هاست گفت: هفته آینده فاز دوم کارخانه کاغذ در مازندران را افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست صمیمانه محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران حوزه کتاب صبح امروز شنبه چهارم آذر در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی وزیر ارشاد، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی و جمعی از خبرنگاران حوزه کتاب در رسانه‌های مختلف در این جلسه حضور داشتند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اهالی کتاب گفت: باب گفتگو باز است و در هر مکانی اهالی رسانه و خبرنگاران حاضر باشند آماده می‌شوم و آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه صحبت‌ها و آماری که ارائه می‌کنیم مستند است و زمانی که صحبت از دوران پررونق فرهنگ و هنر می‌کنیم مستند به آمار فروش سینماها و حوزه‌های مختلف است، افزود: موضوع کتاب از الویت‌های دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ است و بطور کلی موضوع کتاب از حوزه‌های اصلی و همواره مورد توجه است.

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه هفته آینده فاز دوم کارخانه کاغذ در مازندران را افتتاح خواهیم کرد و از اهالی رسانه دعوت می‌کنیم که در این برنامه حاضر باشند، گفت: ما شعار دادن را ممنوع کردیم و صحبت پیرامون کارنامه صورت می‌گیرد. کاغذ مثال همین مورد است و تولید کاغذ تحریر را اعلام کردیم و پیگیری انجام شد.

در ادامه معاونان حاضر و مدیران وزارت ارشاد به برخی انتقادها پاسخ دادند.

از تعامل با اهالی رسانه تا توجه به حوزه کودک و نوجوان

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر فرهنگ گفت: همواره تلاش‌مان بر تعامل با اهالی رسانه است، برنامه‌های خوبی در هفته کتاب برگزار شده و از رسانه‌های مختلف در پوشش این اخبار قدردانی می‌کنم.

وی افزود: بنای ما حذف خبرنگاران از برنامه‌ها نیست و در مواردی که مطرح شد محدودیت‌ها باعث دعوت نشدن خبرنگاران بوده و همواره تلاشمان بر تعامل با اهالی رسانه است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جبهه‌ای در برابر نقدها نداریم و مطالب اهالی رسانه را رصد کرده و در برابر موضوعات مختلف توضیحات لازم را ارائه می‌کنیم؛ بنای مقابله به هیچ وجه وجود ندارد.

ایمان شمسایی مدیر مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ هم در سخنانی با بیان اینکه حمایت از نیروی انسانی مورد توجه وزارت فرهنگ است، افزود: حمایت‌ها در وزارت فرهنگ به سمت رسانه‌هایی سوق داده شد که نیروی انسانی را مورد توجه قرار می‌دهند.

مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم در این نشست صمیمانه گفت: در بخش کودکان و نوجوانان به صورت جدی پیگیر هستیم و فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا