فرهنگ

کتاب‌های «هنر معاصر ایران»را چطور بخوانیم؟

در هفته هفدهم برنامه چراغ مطالعه رضا وحید زاده در مورد اینکه کتاب‌های«هنر معاصر ایران»را چطور بخوانیم؟ سخن می‌گوید و درباره موضوع امید و ناامیدی درادبیات و زبان فارسی نیز بحث و گفتگو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در اولین شب از هفته هفدهم برنامه چراغ مطالعه که سه‌شنبه بیست و یکم دی ماه پخش می‌شود ابتدا مهمترین اخبار حوزه‌ی کتاب، نشر و ترجمه مرور می‌شود و سپس در بخش چی را چطور بخوانیم، رضا وحید زاده در مورد «هنر معاصر ایران» و اینکه چطور باید آثار مرتبط با این حوزه را خواند سخن خواهد گفت و منابعی را برای مطالعه معرفی می‌کند.

در بخش فارسی وار با بهمن بنی هاشمی درباره موضوع «امید و ناامیدی در ادبیات و زبان فارسی» گفتگو می شود و سپس در بخش تجربه خواندن فاطمه عسگری، دربارۀ تجربۀ خواندن کتاب «شب های روشن» داستایوفسکی صحبت می‌کند و تجربه خواندن آن را با بینندگان برنامه به اشتراک می‌گذارد.

اما در دومین شب برنامه چراغ مطالعه که چهارشنبه بیست و دوم دی پخش می‌شود کتاب «رهایی از افسانه زندگی بی قید و شرط» نوشته پل دولان با حضورمرتضی براتی، مترجم اثرنقد و بررسی می‌شود.
نویسنده کتاب «رهایی از افسانه زندگی بی قید و شرط» در این کتاب تلاش کرده تا با شواهد بسیاری افسانه‌های متداول و مرسوم دربارۀ سرچشمه‌های خوشبختی را در هم شکند و نشان دهد مسیرهای غیرمنتظرۀ بسیاری برای حصول خوشبختی پایدار وجود دارد. بعضی از این مسیرها شامل کسب تحصیلات عالی،ازدواج نکردن و نیز پاداش دادن به فعالیت‌هایی است که ریشه در خودخواهی ما دارند. با رهایی از افسانۀ زندگی بی‌عیب‌ونقص، سلوک ما به سوی آن زندگی حقیقی، ارزش زیستن را افزون می‌کند.

پل دولان، کارشناس پرآوازۀ بین‌المللی در حوزۀ خوشبختی، رفتار و سیاست عمومی است که آثار متعدد و پرفروشی را عرضه داشته و در حال حاضر، استاد علوم رفتاری در کالج اقتصاد لندن است.
در بخش تفکر انتقادی اما این هفته آراز بارسقیان درادامه بحث هفته قبل خود به موضوع تفکر انتقادی می‌پردازد.

فصل جدید چراغ مطالعه با تهیه کنندگی محدثه پیرهادی و مرتضی روحانی سه شنبه وچهارشنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا