فرهنگ

کتاب «تنها گریه کن» نقد و بررسی می‌شود

چهارشنبه در فرهنگسرای امید؛

کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی چهارشنبه ۳۰ خرداد در فرهنگسرای امید نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تنها گریه کن» نوشته اکرم اسلامی چهارشنبه ۳۰ خرداد با حضور دختران نوجوان و با موضوع زن تراز انقلاب اسلامی در فرهنگسرای امید نقد و بررسی می‌شود.

در این نشست اکرم اسلامی نویسنده کتاب، زهرا صادقی فرد دکترای علوم اجتماعی و مسئول خانه روایت زن انقلاب اسلامی حضور دارند.

در کتاب تنها گریه کن، تصویری کوتاه و مختصراما پر معنا از یک عمر زندگی و فرمانبری و ولایت‌پذیری زنی را می‌خوانید که فرزندش را فدای پابرجا ماندن و استقلال این سرزمین نمود و خودش نیز در راه اسلام و انقلاب از هر چه در توان داشت فروگذار نکرد.

بخشی از این کتاب به مبارزات انقلابی خانم منتظری در قم و تهران می‌پردازد و نمایی کلی از سیمای زنی مجاهد را نشان می دهد که نقشی پررنگ و ستودنی در پیرزوی انقلاب داشت.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم؛

سفارش می‌کردند این بار محمد خواست برود، جلودارش باشم. یک کلام گفتم: «این‌همه سال پای روضه امام حسین فقط گریه کردیم، بچه‌های آقا عزیز نبودن؟ یه عمر فقط به زبون گفتیم حسین؟ پای جون خودمون و بچه‌هامون وسط باشه و بازم بگیم حسین جان زندگی ما به فدات، شرطه. محمد هم خودش می‌دونه. بخواد بره، من سر راهش نمی‌ایستم؛ من کنار محمدم.»

برنامه مورد اشاره، چهارشنبه ۳۰ خرداد از ساعت ۱۶ در سالن خیام فرهنگسرای امید واقع در خیابان هفده شهریور، خیابان خشکبارچی، پارک خیام برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا