فرهنگ

کتاب «سواد مطالبه» نوشته محسن مهدیان در نمایشگاه کتاب نایاب شد


کتاب «سواد مطالبه» نوشته محسن مهدیان که طی بازدید رهبر معظم انقلاب از سی و چهارمین نمایشگاه کتاب، مورد توجه معظم له واقع شده بود در این نمایشگاه، نایاب شد.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مسعود پیرمرادیان، مدیرعامل نشر معارف در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: رهبر معظم انقلاب نسبت به دو کتاب «سواد مطالبه» و «داعشی‌های کراواتی» توجه نشان دادند و پرسیدند: مردم چقدر این کتاب‌ها را می‌خوانند؟ 

به گفته مدیر نشر معارف، استقبال از کتاب «سواد مطالبه» نوشته محسن مهدیان که تا قبل از آن به چاپ دوم رسیده بود، به نحوی است که بلافاصله پس از ورود به غرفه به فروش می‌رسد و هم اکنون پیش فروش چاپ‌های بعدی آن آغاز شده است.

کتاب سواد مطالبه با تأکید بر زمانه عدالت‌خواهی آغاز شده است و نویسنده توضیح می‌دهد در روزگاری به‌سر می‌بریم که نمی‌توانیم به اصل عدالت بی‌اعتنا باشیم. عدالت در همه تاریخ مورد اعتنا بوده ‌است و حتی اگر در اجرا ضعف داشته، دغدغه مردم و نخبگان بوده ‌است. حداقل ماجرا این بوده که به عدالت به‌عنوان یک آرمان فطری توجه شده ‌است. اما امروز ماجرا فراتر از نوعی کشش درونی به فضیلت عدالت است؛ امروز زمانه عدالت‌خواهی است. به سخن ساده‌تر، با الزام تاریخی مواجهیم، الزامی که برآمده از رشد و بلوغ یک ملت است. مسیر حرکت انقلاب اسلامی در نقطه‌ای قرار گرفته که دوره تثبیت و دولت‌سازی است. در این دوره، بیش از هرچیز، اصلاح و تحول نمایان است. حرکت ملت طی چهار دهه گذشته زمانه عدالت‌خواهی را رقم زده ‌است، زمانه‌ای که قرین حضور نسل جوان بعد از انقلاب است؛ نسلی که تربیت‌شده انقلاب اسلامی است و در قله کرامتِ نفس، اصلاح و تغییر و تحول را مطالبه می‌کند.

این کتاب را از درگاه نشر معارف به این نشانی می‌توانید تهیه کنید.

سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که از بیستم اردیبهشت آغاز شده بود، تا شنبه سی‌ام این ماه ادامه دارد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا