فرهنگ

کتاب شعر «صباح الانتصار» منتشر شد

توسط انتشارات امجاد بیروت؛

کتاب شعر «صباح الانتصار» توسط انتشارات امجاد بیروت لبنان منتشر و بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب شعر «صباح الانتصار» به‌تازگی توسط انتشارات امجاد بیروت لبنان منتشر و عرضه شده است.

سمانه خلف‌زاده گردآورنده و مترجم این‌کتاب می‌گوید: کتاب صباح النتصار حاصل سه سال از بهترین روزهای زندگی من است. در طول این سه سال به جمع آوری بهترین اشعار مقاومت فلسطین، از برجسته‌ترین شعرای قدیم و جدید هفده کشور پرداختم.

وی افزود: پس از مطالعه و مشورت با اساتید ادبیات عرب اشعاری را که از لحاظ فنی و ادبی، برتر بودند انتخاب کرده و به گزینش و ترجمه ابیاتشان روی آوردم. کتاب صباح الانتصار هم منبعی ادبی برای دوستداران ادبیات عرب به خصوص ادبیات مقاومت و هم مرجعی علمی برای دانشجویان ادبیات پایداری است. این کتاب به کتابخانه های مختلف دانشگاه‌ها اهدا شده، چون مرجع علمی دانشگاهی است.

این مترجم در ادامه گفت: مساله فلسطین مسأله‌ای است که در طول تاریخ روح بیدار انسان‌ها با آن درگیر بوده و زمان و مکان خاصی ندارد. شعر با ذات و فطرت انسان‌ها سر و کار دارد و به همین دلیل است که انسان‌ها سریع با آن ارتباط می‌گیرند و خیلی از مفاهیم را می‌توانیم از طریق شعر خیلی راحت تر منتقل کنیم؛ در واقع شعر زبان مشترک انسان‌ها با هر ملیت و نژادی است.

خلف زاده گفت: تمام اشعار این کتاب را به زبان عربی گردآوری و بعد به زبان فارسی ترجمه کرده‌ام. در بین این اشعار شعر عربی من و اقای ال کثیر از ایران وجود دارد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا