فرهنگ

کمترین اقدام باعث فروپاشی امنیت و ساختار اسراییل می‌شود

در بیانیه جمعیّت حامیان آزادی قدس مطرح شد؛

به دلیل عمق استراتژیک محدود و شکننده رژیم جعلی اسرائیل، کوچک‌ترین اقدام و عملیات بازدارنده اساسی، فروپاشی امنیت روانی و ساختارِ اجتماعی جامعه یهودی در سراسر اراضی اشغالی در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعیّت حامیان آزادی قدس شریف به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس و شرارت‌های اخیر اسراییل در حمله به سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، بیانیه‌ای صادر کرد.

مشروح متن این‌بیانیه به این‌ترتیب است؛

ما به موسی کتاب دادیم و بعد او، رسولانی پی در پی فرستادیم و به عیسی بن مریم حجت‌های روشن دادیم و او را با روح‌القدس تأیید کردیم. هر بار پیامبری برای شما (قوم یهود)] پیام یا کتابی [آورد که مطابق میل و هوای نفسانی شما نبود، استکبار ورزیدید و گروهی از آنان را تکذیب کردید و گروهی را هم به قتل رساندید.» (سوره بقره، آیه ۸۷)

مردم جهان امسال در حالی به استقبال روز جهانی قدس می‌شتابند که فرزندانِ یهودا، این قاتلان انبیای الهی، سرزمین فلسطین و غزه عزتمند را به قتلگاه ساکنان و صاحبان آن تبدیل کرده‌اند.

روز و ساعتی نیست که گوساله‌پرستان سامری، خیل انسان‌های بی‌پناه را به خاک و خون نکشند و زیر خروارها سنگ و آهن دفن نکنند. امروز اکثر ابنیه، مزارع و باغستان‌های سرسبزِ شهرها و اردوگاه‌های باریکه غزه از سوی قوم مغضوبِ پروردگار، به ویرانه‌ای وحشتناک و تلّی از خاکستر تبدیل شده است. هم‌چنان خانه‌ها، مساجد، بیمارستان‌ها، مراکز امدادی و درمانی، مدارس، دانشگاه‌ها و …، یکی پس از دیگری تخریب و با خاک یکسان می‌شود. سامری‌زادگانِ لعین، حتی قبرستان‌ها را نیز منهدم و قبور مسلمانان را با بولدوزر شخم می‌زنند و اجسادِ زنان و مردان را مورد بی‌حرمتی قرار می‌دهند. محاصره غذایی و دارویی مردم غزه، ابزارِ کشتارِ دیگر دولت غاصب اسرائیل و حامیانش برای قتل‌عام بیشتر مردم این دیار است. هتک حرمت نوامیس مسلمانان این منطقه، در اوج فاجعه نسل‌کشی و ویرانی، از سوی «توله خنزیر» های اسرائیلی و اعدام صحرایی مردم بی‌دفاع، گوشه دیگری از رویدادهای غمبار و تکان‌دهنده سرزمین فلسطین، آن هم در مرئی و منظر جهانیان، به خصوص اُمّت اسلامی است.

انهدام زیرساخت‌های حیاتی، نابودی گنجینه‌های فرهنگی، آثار تاریخی و تراث اسلامی یک ملّت بزرگ و متمدّن با هدف شیطانیِ محو و حذفِ هویت کهن فلسطین و فلسطینیان از دیگر جنایات قوم بنی‌اسرائیل در فلسطین و باریکه غزه در ماه‌های اخیر بوده است.

مصادره خانه‌ها و زمین‌های کشاورزی و اراضی فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن، با هدف افزایش و گسترش ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین و نیز دستگیری و بازداشت بی‌دلیل و مستمر هزاران جوان مسلمان این مناطق، از دیگر اقدامات شرارت‌آمیز نژادپرستان اسرائیلی است.

جبهه جهانی یهود، از ایالات متحده آمریکا تا اتحادیه اروپا، به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان، تمام قد و با همه قدرت و امکانات سیاسی، اقتصادی، نظامی، تبلیغاتی و روانی، به پشتیبانی از مهاجمان وحشی اسرائیلی برخاسته و از هیچ حمایت و کمکی نسبت به این رژیم سفّاک کوتاهی نمی‌کند. در این سوی عالم نیز، برخی سران، دولت‌مرداران و حاکمانِ بی‌هویت، نفوذی و بعضاً یهودی تبار (از ترکیه تا مصر، اردن، عربستان، بحرین، امارات، قطر و …)، در رأس کشورهای مسلمان، به جای حمایت از آرمان فلسطین و دفاع از مردم مظلوم غزه، با بی‌شرمی تمام، در مسیر تأمین انرژی و مواد غذایی و تسلیحات جنگی مورد نیاز تروریست‌های مهاجم یهودی، از یکدیگر گوی سبقت را می‌ربایند.

در بعضی دیگر از بلادِ اسلامی نیز پیش فرض‌های انحرافیِ «اَشرافِ سیاه» و محاسبات ذهنی واژگون تعدادی از سیاست‌گذارانِ سیاست‌باز و تصمیم‌سازان کج‌فهمِ کوته‌فکر، مانع هرگونه اقدام اساسی بازدارنده در برابر این فاجعه بزرگ تاریخ است. استدلال جماعت یادشده بر این فرضیه غلط استوار است که به‌کارگیری امکانات بالقوه موجود و استفاده از قدرت و عواملِ بازدارنده لازم در برابر رژیم متجاوز و مهاجم اسرائیلی، سبب گسترش جغرافیای جنگ و درگیری و در نهایت در جهت راهبرد اشغالگران یهود تمام خواهد شد!! تصمیم‌سازی بر مبنای چنین محاسبات ذهنی دشمن ساخته، طی ماه‌های اخیر، مهاجمان سفّاک اسرائیلی را گستاخ‌تر و موجب تشجیع آن‌ها شده است، به طوری که برای هر اقدام شرارت‌آمیز و جنایت‌بار، دست خود را باز می‌بینند. آن‌ها امروز از بمباران پی در پی برخی اماکن و مناطق حساس در سوریه و حتی ترور مستشاران جبهه مقاومت اسلامی در مقر و منازلشان و به شهادت رساندن این سلحشوران مظلوم، هیچ ابایی ندارند و با گستاخی آن را به عنوان نشانه اقتدار خود از یک سو و عجز و ناتوانی کشورهای مسلمان و تحقیر اُمّت اسلامی به رُخ می‌کشند. بمباران وحشیانه ساختمان سرکنسولگری ایران در سوریه و شهادت بعضی از سرداران و مستشاران ارشد و فرماندهان بزرگ و رشید ما، نشانه اوجِ جنون و استیصال و نمونه دیگری از گستاخی مهاجمان اسرائیلی است.

همه این‌ها در حالی است که تجارب مستند تاریخی و به علاوه اطلاعات و ارزیابی وضعیت و حالات جوامع اسرائیلی و ساکنان شهرک‌های یهودی‌نشین در فلسطین اشغالی از منظر روان‌شناختی و جامعه‌شناسی، کاملاً حکایت از آن دارد که آن‌ها نه فقط توان، شجاعت و شهامت حتی یک روز ایستادگی و پایداری را در برابر جبهه مؤمنانِ مقاومت اسلامی ندارند، بلکه اوّلین اقدام و عملیّات اساسی و جدّی بازدارنده، نه فقط موجب عقب‌نشینی، بلکه سبب فروپاشی کُلّ ساختار عنکبوتی نظام سیاسی، اجتماعی، امنیت روانی و حتی سازمان نظامی آن مجموعه فاسد خواهد گردید و آمریکا و اروپا و دولت‌های اقماری کوچک و پادوی آن‌ها نیز هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند. این واقعیتی است که کهنه‌کاران عرصه سیاسی، اطلاعاتی و نظامی آمریکایی و اسرائیلی، به خوبی نسبت به آن وقوف دارند. آن‌ها خوب می‌دانند که به دلیل عمق استراتژیک محدود، کوچک و شکننده رژیم جعلی اسرائیل، کمترین و کوچک‌ترین اقدام و عملیات بازدارنده اساسی، فروپاشی سازمان امنیت روانی و ساختارِ اجتماعی جامعه یهودی در سراسر اراضی اشغالی فلسطین را در پی خواهد داشت و این خود موجبات فروریزی پایه‌های دیگر سیطره اشغالگران را فراهم کرده و زنگ زوال اسرائیل را به صدا درخواهد آورد.

به بیانی دیگر، آن همه قساوت، بی‌رحمی، کشتار، نسل‌کشی و فاجعه‌ای که اسرائیل طی بیش از شش ماه در انظار عمومی و افکار جهانی به نمایش گذاشته، نه تنها مبتنی بر اقتدار اشغالگران سفاک یهودی، بلکه به دلیل کوتاهی‌ها، کاستی‌ها، سستی‌ها و بی‌عملی ناشی از ضعف شناخت و ارزیابی درونی این دشمن است.

پرسشی که اکنون افکار عمومی در ایران و جهان را به خود مشغول ساخته این است: راستی! قوم متجاوزِ تبهکار اسرائیلی، چه فاجعه و جنایت دیگری را باید مرتکب شوند تا غیرت انسانی و حمیّت دینی سیاست‌گذاران و تصمیم‌سازان ممالک اسلامی برانگیخته شود و امکانات بازدارنده موجود را علیه خصمِ دون و توقف این تهاجم و نسل‌کشی بزرگ تاریخ به کار گیرند؟

امروز فریاد استغاثه صدها هزار کودک، زن، مرد، پیر و جوان مظلومِ متکی بر اراده و مشیّت الهی در غزه بر بام بلند هستی طنین انداخته است. فریادهایی که حتی اگر از آنِ یک نفر انسان نیز می‌بود، باز هم در قبال آن در دنیا و آخرت مسئول بودیم. اکنون، راه‌پیمایی‌ها و اعتراضات همه روزه در سراسر قاره‌ها و اعلام نفرت و انزجار جهانیان از قوم جنایت پیشه بنی‌اسرائیل و فریادرسای «فلسطین آزاد باید گردد» و «نسل‌کشی مردم غزه را متوقف کنید»، خود یک انتفاضه بین‌المللی بی‌نظیر و بی‌سابقه را در تاریخ رقم زده است.

امروز بر اثر شرارت شیطانی قوم مغضوب یهودی، ملائکه آسمان‌ها و سُکّان سماوات غمناک، ماتم‌زده و گریانند. فاجعه نسل‌کشی مردم غزه توسط قاتلان انبیای الهی، قلبِ مقدس نوحِ نبی، ابراهیم خلیل، موسای کلیم، عیسی روح‌الله و رسول خاتم، پیامبر اَعظم (ص) را آزرده و جریحه‌دار کرده است.

حضرت امام خمینی، آن حکیم بزرگ و اَبرمرد تاریخ دنیای معاصر، انگار چنین روزهایی دیده بود. آن عارف فرزانه ده‌ها سال پیش از این هشدار داده و اعلام خطر کرده بود که: اسرائیل [این افعی افسرده اگر دستش برسد بر صغیر و کبیر شما رحم نمی‌کند.» (۱۲ فروردین سال ۶۲)

چه دردناک است برای مسلمانان جهان در عصر حاضر که با داشتن آن همه امکانات مادی و معنوی، در مرئی و منظر آنان به پیشگاه خداوند متعال و رسولان عالی‌قدرش این‌چنین جسارت واقع شود، آن هم از یک مشت اوباش جنایتکار. و چه ننگ است برای دولت‌های اسلامی که با در دست داشتن شریان حیاتی ابرقدرت‌های جهان، بنشینند و تماشاگر باشند که آمریکا ابر جنایتکار تاریخ، یک عنصر فاسدِ بی‌ارزش را در مقابل آنان علم کند و با عده‌ای ناچیز عبادتگاه مقدس و قبله‌گاه اوّل آنان را از آنان غصب نموده و با کمال وقاحت در مقابل همه آنان قدرت‌نمایی کند. و چه شرم‌آور است سکوت در مقابل این فاجعه بزرگ تاریخ.» (۲۵ فروردین سال ۶۱)

« تا کی] باید [به جای مقابله با دشمنان اسلام و برای نجات قدس از اسلحه گرم و قدرت نظامی و الهی غفلت نمود] … [. باید برای آزادی قدس از مسلسل‌های متکی بر ایمان و قدرت اسلام استفاده شود و بازی‌های سیاسی را که از آن بوی سازش‌کاری و راضی نگه داشتن ابرقدرت‌ها به مشام می‌رسد، کنار گذاشت .»(۱۰ مرداد سال ۶۰)

« اگر دولت‌ها بترسند، ملت‌ها زنده باشند و نترسند. اگر همه ما از بین برویم، بهتر است از این که ذلیل باشیم زیر دست صهیونیسم و زیردست آمریکا .»(۲۵ آبان سال ۶۰)

کیست نداند که سُنّت تغییرناپذیر الهی و وعده خداوندی مبنی بر زوال اسرائیل فرا روی تاریخ آینده بشر قرار دارد و تحقق حتمی آن به عنوان بخشی از نقشه آخرالزمانی پروردگار، از پیش بشارت داده شده است. بدون شک، رزم جویان و مبارزان جبهه مقاومت اسلامی، به ویژه مجاهدان سلحشور خطه فلسطین و غزه عزتمند در این امتحان الهی سرافراز و سربلند و سیاست‌بازان شیطان‌زده دنیای امروز، به خصوص در کشورهای مسلمان، فرجامی جز خواری و شرمساری نزد افکار جهانی، رسوایی در تاریخ و سرافکندگی در محکمه الهی نخواهند داشت.

سازمان مردم نهاد جمعیّت حامیان آزادی قدس شریف از همه مسلمانان، موحدان و آزادگان، به خصوص ملّت نجیب و شریف ایران دعوت می‌کند به تبعیّت از رهنمودهای مقتدای خود، با ادای تکلیف انسانی و دینی خود در قبال قضیه فلسطین و شرارت‌های دشمن اسرائیلی در غزه و سوریه، مُقدّرات خود را در این ایّام و لیالی سرنوشت‌سازِ قدر رقم زنند، بدون شک، این یک وظیفه و تعهد انسانی و الهی است که همه، با حضور و مشارکت در راه‌پیمایی روز جهانی قدس، ضمن اعلام نفرت و انزجار نسبت به قوم فاسد و نابکار اسرائیلی و هم‌پیمانان جهانی و منطقه‌ای آن، به ویژه شیطان بزرگ آمریکای دغل‌باز و اتحادیه اروپای فریبکار، عظمت و اقتدار اُمّت اسلامی و آزادگان عالم را در برابر دشمنان بشریت به نمایش گذارند.

امروز همه ما مُکلّفیم «روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیلةالقدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع‌الفجر نجات ملّت‌های مسلمان و مخصوصاً ملّت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم.» (حضرت امام خامنه‌ای، ۲۴ فروردین سال ۹۱)

آگهی
دکمه بازگشت به بالا