فرهنگ

گرامیداشت مرحوم براتی‌پور و بررسی دو مجموعه شعر برگزیده قلم زرین


در سومین نشست نقد و بررسی کتاب‌های ادوار گذشته جایزه ادبی قلم زرین، در کنار گرامیداشت یاد عباس براتی‌پور، دو مجموعه شعر بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سومین نشست نقد و بررسی کتاب‌های ادوار گذشته جایزه ادبی قلم زرین، دو مجموعه شعر «مرتد» سروده مهدی جهاندار و «همان گندم اول» سروده عباس باقری بررسی و ارزیابی خواهد شد.

در این نشست که فردا دوشنبه، هجدهم اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار خواهد شد، حمید هنرجو شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگی و دبیر بیست و یکمین جشنواره قلم زرین ضمن یادکرد از زنده‌یاد عباس براتی‌پور شاعر فرهیخته آئینی و انقلاب اسلامی، به بیان خاطرات، خدمات ادبی و ویژگی‌های شعر و سخن استاد خواهد پرداخت.

همچنین علی داوودی، شاعر و منتقد ادبی به نقد و بررسی مجموعه شعر همان گندم اول می‌پردازد و محمود اکرامی‌فر، شاعر، منتقد و پژوهشگر ادبی نیز مجموعه شعر مرتد را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

مجموعه شعر مرتد توسط انتشارات شهرستان ادب و مجموعه شعر همان گندم اول از سوی انتشارات فصل پنجم چاپ و منتشر شده است.

در حاشیه این برنامه فرهنگی، شاهد برگزاری نمایشگاهی از آثار مکتوب استاد براتی پور نیز خواهیم بود.

برنامه مذکور توسط جشنواره قلم زرین وابسته به انجمن قلم ایران و با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود و حضور برای کلیه علاقه‌مندان حوزه ادبیات و کتاب به این برنامه آزاد است.

برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب از برنامه‌های جنبی بیست و یکمین جشنواره قلم زرین است و تاکنون دو نشست با حضور اهالی قلم و رسانه برگزار شده است.

آئین پایانی بیست و یکمین دوره جشنواره قلم زرین به حول و قوه الهی با معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز در تیرماه امسال هم‌زمان با روز ملی قلم برگزار خواهد شد.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا