فرهنگ

103 زائر تاکنون از حج تمتع 1402 بازمانده‌اند


نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار و در آن به انجام معاینات پزشکی زائران توسط ۴۵۰ پزشک معتمد و احراز نشدن استطاعت جسمی ۱۰۳ زائر برای تشرف به حج تمتع امسال اشاره شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برگزار شد. در این جلسه، اکبر رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: در روند ثبت‌نام از زائران حج پیش رو مشکل خاصی وجود ندارد و با اعلام اولویت‌های جدید، سهیمه مانده در برخی استان‌ها در روزهای آینده تکمیل خواهد شد و برای پرکردن ظرفیت باقیمانده، اعلام اسناد حج به صورت روز شمار انجام می‌شود و مدیران حج و زیارت استان‌ها در این رابطه اطلاع‌رسانی می‌کنند.

همچنین حجت‌الاسلام عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با اشاره به لزوم شکل‌گیری سریع کاروان‌ها، تکمیل شدن روند معاینات پزشکی و برگزاری کلاس‌های آموزشی زائران، خواستار پیگیری جدی‌تر این موضوع شد.

حجت‌الاسلام نواب توصیه کرد که کمیته‌ای از مسئولان ذی ربط در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شود و وضعیت افرادی را که برای حج ۹۹ ثبت‌نام کرده و در حال حاضر به دلیل نداشتن شرایط اعزام به حج، درخواست واگذاری اسناد خود را دارند بررسی و راهکار مناسب را به این شورا ارائه دهد.

در این جلسه سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از روند معاینات پزشکی زائران توسط ۴۵۰ پزشک وابسته به این مرکز و اقدامات انجام شده برای انتقال داروی مورد نیاز حج پیش رو گزارش داد. پس از آن معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز گفت: تاکنون ۱۰۳ زائر تائیدیه لازم را کسب نکردند.

در ادامه وحید صفاری، رئیس ستاد مدیریت بحران سازمان حج و زیارت درخصوص ساختار و کمیته‌های این ستاد  و برنامه‌ریزی صورت گرفته و نرم‌افزارهای مورد استفاده در حج ۱۴۰۲ تأکید کرد، همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم بر لزوم تولید فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی و همراهی مدیران مجموعه‌ها و کاروان‌ها برای توجیه زائران با توجه به درصد زائران بزرگسال تأکید کرد.

در ادامه سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت هم به امضای قرارداد عملیات هوایی حج با سازمان هواپیمایی اشاره کرد و گفت: کمیته اسکان نیز فعالیت خود را برای نهایی کردن اجاره باقیمانده مسکن مورد نیاز درحج پیش رو آغاز کرده است.

پایان پیام/


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا