فرهنگ

چند سند تازه در حوزه صنایع فرهنگی منتشر می‌شود

خسروپناه با مهر مطرح کرد؛

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چندین سند تازه با موضوعات نوشت‌افزار، بازی‌های رایانه‌ای و فناوری‌های نوین در حوزه صنایع فرهنگی منتشر می‌شود.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در حاشیه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات اخیر این شورا گفت: یکی از کارهای مهمی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام دادیم، راه اندازی میز صنایع فرهنگی بود. قبلاً این میز وجود نداشت. همچنین فعالیت این میز به گونه ای نیست که چند کارمند شورای عالی انقلاب فرهنگی را پشت میز بگذاریم بلکه فعالان و ذی نفعان صنایع فرهنگی را شناسایی کردیم و از آنها برای میز صنایع فرهنگی دعوت کردیم و امروز این نخبگان و متخصصان صنایع فرهنگی میز را اداره می‌کنند.

وی افزود: اسنادی در حوزه نوشت افزاری، بازی های رایانه ای و فناوری های نوین درحال تدوین است چراکه معتقدیم اگر برای این موضوعات تدبیر سیاستی مناسبی نداشته باشیم، ممکن است شاهد تبعات منفی باشیم. قرار است در میز صنایع فرهنگی همه این عرصه ها دنبال شود و انشالله در آینده‌ای نزدیک اسناد موثر و اثر بخشی را از سوی میز شاهد خواهیم بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امسال چندین سند در حوزه فرهنگی و صنایع فرهنگی منتشر می‌شود و این اسناد قرار است اتفاقات مثبتی را در حوزه‌هایی همچون نوشت افزار و بازی‌های رایانه‌ای رقم بزند.

وی برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره گذشته بهتر شده است و حتی شاهد تنوع در غرفه‌ها هستیم. نزدیک به ۳۰ غرفه را از نظر گذراندم و از نزدیک با ناشران مختلف صحبت کردم. همه آنها از وضعیت نمایشگاه و فروش آثار بسیار راضی بودند. علی رغم اینکه قیمت‌های کتاب‌ها بالا است اما استقبال خوبی را شاهد هستیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا