فرهنگ

«کارستان هنر ایرانی» در کتابخانه ملی رونمایی می شود

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت؛

کتاب «کارستان هنر ایرانی» روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «کارستان هنر ایرانی» گزیده‌ای نفیس از شاخص‌ترین آثار هنرهای کتاب‌آرایی از مجموعه نسخ خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در مرکز همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.

این مراسم رونمایی با حضور محمد رجبی از اساتید نام‌آشنای عرصه فلسفه هنر و مدیران پیشکسوت فرهنگی کشور، مجید فداییان استاد هنرهای سنتی، و امیراحمد فلسفی استاد خوشنویسی و نستعلیق‌نویسی همراه است.

این اثر در بردارنده خوشنویسی، نقاشی ایرانی، تذهیب، تشعیر و تجلید در پنج بخش نسخه‌ها، مرقع‌ها، قطعه‌ها، طومارها و سندهاست. بخش خطی کتاب، بسیار غنی و شامل ۵۳ نسخه نفیس، ۳۱ اثر از ۱۳مرقع، ۵۸ قطعه، ۳ طومار و ۱۰ سند است.

کتاب مذکور دوزبانه تدوین شده است و ذیل هر تصویر، توضیحاتی درباره اثر ذکر شده است؛ مقدمه و دیباچه این کتاب نیز به دو زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است.

کتاب مورد اشاره توسط حسن محمدی گردآوری و در قطع رحلی بزرگ با ۲۹۶ صفحه توسط انتشارات موسسه کتاب‌آرایی ایرانی و انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده است.

کتاب «کارستان هنر ایرانی» روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، از ساعت ۱۶ در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رونمایی می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا