فرهنگ

طوفان الاقصی نشان داد باید به تمدن آینده فکر کنیم

ایمانی‌پور مطرح کرد؛

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: وقایع طوفان الاقصی به ما نشان داد تحولات جهانی به سرعت در حال رخ دادن است و ما باید به تمدن آینده جهان فکر کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق، در دفتر این جریان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش در این دیدار، حجت الاسلام ایمانی پور ضمن تشکر از همراهی و همدلی دولت، ملت و مرجعیت عراق در حادثه شهادت شهید رئیسی و همراهانش، نوع همدردی ملت عراق را بی‌نظیر مطرح کرد. همچنین وی خانواده حکیم را همواره برای مردم ایران عزیز و محترم شمرد.

سید عمار حکیم در این دیدار گفت: شهادت شهید رئیسی خسارت بزرگی برای ایران و منطقه است. همدردی ملت عراق در این حادثه ناشی از عمق روابط فرهنگی دو ملت است. واکنش ملت عراق حتی دشمنان دو ملت را نیز دچار تعجب کرد. ایران و عراق اشتراکات فرهنگی زیادی دارند که مراسم اربعین حسینی یکی از این اشتراکات فرهنگی است. روابط فرهنگی دو کشور باید هر روز تکامل پیدا کند، اما چالش‌های مشترکی نیز وجود دارد که نیازمند همکاری مشترک است. از جمله این چالش‌ها، انحرافات فکری، مواد مخدر، اباحی‌گری و جنگ رسانه‌ای است. جامعه عراق به دلیل حضور مرجعیت دینی و سنت‌های عشیره‌ای جامعه‌ای مذهبی است، اما این امر نیازمند مراقبت و محافظت است.

حجت الاسلام ایمانی پور در ادامه دیدار مذکور گفت: وقایع طوفان الاقصی به ما نشان داد تحولات جهانی به سرعت در حال رخ دادن است و ما باید به تمدن آینده جهان فکر کنیم. امروز حمله جدی علیه خانواده شکل گرفته و یک جنگ جهانی علیه خانواده به وجود آمده است. تمدن‌پژوهی و پاسخ‌گویی به سوالات جدی در حوزه‌های حقوق بشر، حکمرانی و محیط زیست نیز ضروری است. اگر در موقع مناسب گفت و گو نکنیم، به جای آنکه فاعل باشیم، منفعل خواهیم بود. حوزه‌های علمیه در تولید نظریات علمی نقش مهمی دارند و لازم است فعالان حوزه به جای حضور تبلیغی در خارج از کشور به حضور اندیشه‌ای روی بیاورند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا