فرهنگ

نمایشگاه کتاب تفلیس افتتاح شد

باحضور خانه کتاب و ادبیات ایران؛

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تفلیس روز پنجشنبه ۱۰ خرداد توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و حمایت خانه کتاب و ادبیات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تفلیس روز پنج شنبه ۱۰ خرداد با حضور مهدی سعادت نژاد رایزن فرهنگی و سخنرانی تامارا لبانیدزه رئیس انجمن ناشران و نمایشگاه کتاب تفلیس و حامیان برگزاری نمایشگاه افتتاح شد.

غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان و حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران راه‌اندازی شده و با بیش از ۲۰۰ عنوان شامل کتاب‌های حوزه ادبیات کهن و معاصر به زبان گرجی، ایرانشناسی، گردشگری، آموزش زبان فارسی، موضوعات دینی، کودک و نوجوان به زبان فارسی و انگلیسی، پذیرای علاقه‌مندان است.

در نخستین روز از این نمایشگاه آئین رونمایی از برگردان گرجی کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر زنده‌یاد مهدی آذریزدی و ترجمه مزیا بورجانیتزه با حضور اساتید زبان فارسی و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی برگزار شد.

مهدی سعادت نژاد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس از جمله سخنرانان این مراسم بود که ضمن صحبت‌های خود به مجموعه کتاب‌های مرحوم آذریزدی و مسئله ساده سازی ادبیات کهن ایرانی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

ترجمه گرجی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» با حمایت رایزنی فرهنگی کشورمان منتشر شده است.

بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تفلیس با حضور ناشران مختلف علمی و فرهنگی به مدت ۴ روز در مرکز اکسپو جورجیا از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا