فرهنگ

جنایات کم نظیر اسرائیل در تاریخ می ماند

فلسطین در بیانات رهبر انقلاب/۲۱

جنایات کم نظیر اسرائیل کشتار وسیع مردم غیرنظامی، ویران کردن خانه های بی دفاع، سوراخ کردن سینه کودکان شیرخوار، بمباران دبستان و مسجد در تاریخ می ماند.

خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و ادب _ الناز رحمت نژاد: قریب به یک قرن است مساله اشغال فلسطین و تشکیل دولت یهود، از مسائل مهم جهان اسلام است. علمای مسلمان، فراخور مسؤولیت‌شان و در موقعیت‌های اجتماعی و سیاسی، نسبت به این مساله واکنش نشان داده‌اند. علمای شیعه نیز از همان ابتدای اشغال فلسطین، از این مساله ابراز نگرانی کرده و با فلسطینیان هم دردی نشان داده‌اند؛ و بر مبارزه با اشغالگران تا آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرده‌اند. گرچه در طی دهه‌های اول تشکیل دولت صهیونیستی در خاک فلسطین، پیشگامان مبارزه با اشغالگری، کشورهای عرب همسایه فلسطین، مانند مصر و سوریه بودند، اما شکست‌های پیاپی اعراب از اسرائیل، بیشتر این کشورها را از دایره حمایت از مبارزان فلسطینی خارج کرد و در نهایت بیشتر آنان تن به سازش با رژیم صهیونیستی دادند. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به رهبری امام خمینی (ره)، مبارزه با اشغالگری صهیونیست‌ها و حمایت از فلسطین، به عنوان یک سیاست ثابت توسط مسؤولان جمهوری اسلامی اعلام و اتخاذ شد. اکنون سخن عالمان شیعه مبنی بر ضرورت مبارزه برای آزادی فلسطین، با ابزار قدرت و سیاست که به دست انقلابیون مسلمان افتاده بود، به گوش مسلمانان منطقه و مردم جهان می‌رسد.

بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی ایران بر پایه مبانی دین مبین اسلام به وجود آمده است. بر همین اساس حمایت از منافع جهان اسلام به خصوص ملت‌های مظلوم مسلمان از اولین شعارهایی بود که توسط امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شد.

این در حالی بود که رژیم منحوس پهلوی جزو اولین دولت‌های اسلامی بود که اسرائیل این دولت جعلی را به رسمیت شناخته بود.

آرمان امام راحل جان تازه ای به پیکر انتفاضه دمید و ابتکار تعیین جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس عامل ماندگاری مساله فلسطین شد.

پس از ارتحال حضرت امام (ره) علم این آرمان خواهی بر دوش خلف صالح او یعنی حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله العالی) قرار گرفت. گستره اطلاعات معظم له و اشراف ایشان بر مبانی فقهی، تاریخی و سیاسی مساله فلسطین هر کسی را به پای سخن ایشان می‌کشاند.

در فرصتی که دست داد بر اساس کتاب «مساله فلسطین از نگاه حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی)» نوشته سعید صلح میرزایی که توسط انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده به بررسی و مرور نظرات و بیانات رهبر معظم انقلاب در مجامع عمومی و خطبه‌های نماز جمعه پیرامون مساله فلسطین طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۰ پرداختیم.

قسمت اول تا بیستم فلسطین در بیانات رهبر انقلاب در پیوندهای زیر قابل مطالعه و بررسی هستند:

* «مساله فلسطین مساله عربی و اسلامی نیست، یک مساله انسانی است»

* «محو اسراییل با اراده و عزم ملت‌ها ممکن است»

* «مصائب انسانی در مصیبت و قضیه فلسطین جمع است / اسرائیل زیر تل ریگ‌ها دفن خواهد شد»

* «فلسطین قطعه‌ای از خاک اسلامی است و وظیفه همه بازگرداندن آن است»

* «عامل قیام فلسطین خود فلسطینی‌ها هستند»

* «ناقص‌بودن پیروزی ایران بدون نابودی اسرائیل»

* «اسراییل غده بدخیم سرطانی منطقه است»

* «فلسطین در مبارزه خود ملت ایران را الگو قرار داده است»

* «ایستادگی ایران و ادامه نهضت فلسطین توسط نسل سوم»

* «فلسطینی‌ها چون از میهن‌شان دفاع می‌کنند در بیان غرب تروریست‌اند»

* «طراحی تحولات منفی در سطح بین‌المللی در قالب ناتوی فرهنگی»

* «خبرگزاری‌های معروف دنیا متعلق به صهیونیست‌ها هستند»

* «جمهوری اسلامی مرکز مقاومت است / طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا؛ آن روی سکه افسانه نیل تا فرات»

* «آمریکا و تبدیل فلسطینیان به تروریست و اسراییل به مدافع»

* «اصل ماجرای فلسطین چیست؟»

* «ایران در عهد پهلوی خانه امن صهیونیست‌ها بود»

* «اسراییل از ابتدای شکل‌گیری به حقوق فلسطینیان تجاوز کرده است / تاثیرات پیمان ننگین کمپ دیوید»

* «یک مقاومت جهانی علیه صهیونیسم پدید آمده است»

* «هر جوان فلسطینی به قدر یک لشکر تاثیر دارد»

* «شعار محو غده سرطانی اسراییل به صدای عمومی مسلمین در حج تبدیل شود / فلسطین؛ محل امتحان دولتهای اروپایی»

در ادامه، مشروح قسمت بیست و یکم این پرونده را می‌خوانیم؛

جنایات کم نظیر اسرائیل

در قضیه فلسطین سه نکته برجسته است. این سه نکته برجسته در یاد تاریخ می ماند: نکته اول ظلم و جنایت کم نظیری است که امروز صهیونیستها نسبت به مردم فلسطین مرتکب می شوند؛ این اصلاً در تاریخ ماندنی است. یک جوانی بعد از آنکه این همه زجر کشیده و مصیبت دیده، جان خودش را قربان می کند، تا ضربه ای به غاصب خانه خودش بزند؛ خودش هم به شهادت می رسد. آنها می آیند خانه آن جوان و خانه پدر و مادرش را ویران می کنند و خانواده او را به شکنجه و اذیت و آزار می کشند؛ با تانک وارد اردوگاه ها و شهرها می شوند؛ به خانه ها حمله می کنند و خانه ها و مزارع را ویران می کنند و آدم می کشند. امروز کشته شدن جوان، کودک، پیرمرد و پیرزن فلسطینی و غیرمسلح فلسطینی یک کار روزمره شده! این چیز عجیبی است؛ این حادثه ای است که واقعاً تاریخی است؛ این در تاریخ خواهد ماند.

جنایات غزه

از سویی دیگر جنایاتی که در حادثه تاریخی غزه ازمجرمان صهیونیست سر زد؛ کشتار وسیع مردم غیرنظامی، ویران کردن خانه های بی دفاع، سوراخ کردن سینه کودکان شیرخوار، بمباران دبستان و مسجد، به کارگیری بمب های فسفری و برخی سلاح های ممنوع دیگر، بستن راه غذا و دارو و سوخت و دیگر نیازهای اولیه مردم در مدتی نزدیک به دو سال، و بسی جنایات دیگر، ثابت کرد که غریزه وحشی گری و جنایت در سران دولت جعلی صهیونیست، با دهه های آغازین فاجعه فلسطین هیچ تفاوتی نیافته و همان سیاست و همان خوی درندگی و بیرحمی که فاجعه های دیر یاسین و صبرا و شتیلا را پدید آورد، امروز هم به عینه بر ذهن و دل ظلمانی این طاغوتهای زمان حاکم است که البته امروز با بهره گیری از پیشرفت فناوری، دائره جنایت بسی گسترده تر و فاجعه بارتر می باشد.

بازسازی غزه، یکی از فوری ترین مسائل فلسطین

اکنون مسأله بازسازی غزه یکی از فوری ترین مسائل فلسطین است، دولت حماس که منتخب اکثریت قاطع فلسطینیان است و حماسه مقاومتش در ناکام گذاشتن رژیم صهیونیستی، درخشان ترین نقطه در تاریخ صد ساله اخیر فلسطین است، باید مرکز همه فعالیتهای مربوط به بازسازی قرار گیرد. شایسته است که برادران مصری راه کمک ها را باز کنند و بگذارند که کشورها و ملتهای مسلمان به وظیفه خود در این مهم عمل کنند.

انتقام شکست از حزب االله، با حمله به فلسطین و ایجاد تفرقه

یکی از کارهایی که دنبال می کنند، اسرائیل پس از پیروزی حزب االله در جنگ ۳۳ روزه، مسائل فلسطین است. آنچه که دارد در فلسطین اتفاق می افتد، مقداری برای جبران بی آبرویی اسرائیل درقضیه لبنان است. بخش مهمی از این فشارها، این کشتار روزانه مردم در فلسطین، این حمله به نقاط مختلف چه در ساحل شرقی، چه در غزه به خاطر جبران آن بی آبرویی است و سعی دارند دولت حماس را ساقط کنند. آنچه که من در اینجا میخواهم برادران فلسطینی را به آن توجه بدهم که آن در بیانات عربی هم آمده است این است که ما و مردم فلسطین و همه ملت های مسلمان باید توجه کنند که واقعیت مردم علیه اشغالگر را به مردم علیه مردم تبدیل نکنند. سعی دشمن این است؛ فلسطینی ها درمقابل فلسطینی ها؛ درعراق هم عراقی ها در مقابل عراقی ها. این را باید همه مواظب و مراقب باشند. امروز اتحاد، مهمترین نیاز مردم فلسطین است، مثل بقیه مناطق عالم.

هدف اسرائیل از جنایات

اینها می خواهند دو چیز را برای دنیا مشخص کنند: یکی اینکه این غده سرطانی به هر قیمتی باید بماند؛ دوم اینکه می خواهند به دنیا بگویند و تفهیم کنند که امروز سرو کار شما با با اعمال زور است و می خواهیم زور بگوییم. هر کس هم هر چه می خواهد بگوید، بگوید؛ یعنی مردم دنیا را قانع کنند که هیچ حرف و هیچ اقدامی در مقابل زور سرنیزه و زور نظامی امریکا قادر به هیچ کاری نیست. البته تا الان شکست خورده اند و علی رغم همه این تظاهرات قدرتمند، به هدف های خود نرسیده اند. چرا؟ چون فلسطین تسلیم نشده است. آنها می خواهند با فشار و کشتار و بی رحمی و لگدکوب کردن همه نشانه های انسانی، ملت فلسطین را وادار به تسلیم کنند و این ملت دربست زیر بار آنها برود و از خواسته های به حق خود دست بردارد؛ اما تاکنون نتوانسته اند. برخلاف تصور امریکا و اسرائیل، این قدرت زور نیست که پیش می رود؛ قدرت اراده و ایمان انسانهاست که حرف آخر را در همه مسائل می زند؛ در این مسأله هم همینطور است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا