اقتصاد

آب و اشتغال همچنان مشکلات اصلی مردم شاهرود/مسوولان چاره جویی کنند

امام جمعه شاهرود:

شاهرود- امام جمعه شاهرود، آب و اشتغال را همچنان مشکلات اصلی مردم این شهرستان دانست و گفت: انتظار می‌رود مسوولان، برای رفع آنها چاره‌ای تدبیر کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس امینی صبح چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر به میزبانی مصلی پیامبر اعظم (ص) شاهرود ضمن بیان اینکه در سال‌های قمری و شمسی باید حساب رسی داشته باشیم، ابراز داشت: محاسبه سال معنوی نیز ضروری است.

وی بابیان اینکه حوادث فلسطین و غزه در شش ماهه گذشته تلخ‌ترین حادثه نه فقط برای امت اسلام بلکه برای کل بشریت بوده است، افزود: در این جنگ وجدان جهان بشر به نسبت بیدار شد.

اسرائیل موجود شرور

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه ذات اسرائیل بیشتر هویدا شد، ابراز داشت: بسیاری از حرف‌هایی که طی این چهار دهه ملت ایران می‌گفتند و برخی فکر می‌کردند نسبت به اسرائیل غلو است با این جنگ ملت‌های دنیا متوجه شدند که اینها چه موجودات شروری هستند.

امینی ضمن بیان اینکه سکوت ظاهری برخی دولت‌ها و ملت‌ها همچنان وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم راه نجات این ملت مظلوم فلسطین هر چه زودتر فراهم شود.

وی ضمن بیان اینکه مسئله یمن، فلسطین و افغانستان امنیت و حاکمیت آنها مشکلات جهان اسلام و منطقه ما است، افزود: حتی جنگ روسیه و اوکراین و حواشی آنها ایران را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مشکلات شاهرود رفع نشدند

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه حضور بسیار خوب مردم ایران در عرصه‌های مختلف نکات شیرین که باید گفته شود، ابراز داشت: پیشرفت‌های علمی و فناوری در میان همه دشمنی‌ها در کشور بوده و باید همه را باهم ببینم که موجب دلسردی و ناامیدی نشود.

امینی ضمن بیان اینکه بحران خشکسالی در ایام گرم سال موضوع مهمی که در شاهرود هنوز رفع نشده است، تصریح کرد: از مسئولان ذی ربط انتظار می‌رود در این حوزه ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: همچنان مسئله آب، اشتغال و بی توجهی به فاضلاب، عدم رعایت در امور اداری و تخصیص بودجه‌ها نکات آزار دهنده‌ای که امیدواریم در آینده رفع شود.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه زکات فطریه بر انسان‌های برخوردار واجب و یک عبادت مالی است، اضافه کرد: زکات حداکثر تا ظهر باید پرداخت شود و تأخیر در پرداخت آن جایز نیست و نگه داشتن آن معصیت است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا