اقتصاد

آیفو: وضعیت صادرات آلمان به طور قابل توجهی بدتر شده است


نظرسنجی‌ها در آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا حاکی است که با توجه به تداوم رشد منفی و رکود حاکم بر اقتصاد آلمان وضعیت صادرات این کشور هم بدتر شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه آیفو آلمان نشان داد که در ژوئن ۲۰۲۳  وضعیت صنعت صادرات در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا به طور قابل توجهی بدتر شده است.

شاخص انتظارات برای صادارت طبق اعلام آیفو در ماه ژوئن به منفی ۵.۶ واحد کاهش یافت که از سطح مثبت یک در ماه مه پایین‌تر بود و این پایین‌ترین سطح از نوامبر ۲۰۲۲ است.

کلاوس وولرابه، رئیس نظرسنجی آیفو می‌گوید: علاوه بر تقاضای ضعیف در بازار داخلی آلمان، اکنون شاهد سفارشات کمتری نیز از خارج هستیم که خبر بدی برای اقتصاد صادرات آلمان است.

گزارش منتشر شده توسط این موسسه حاکی از آن است که اغلب بخش‌ها انتظار دارند صادرات در 3 ماه آینده کاهش یابد، به استثنای صنایع پوشاک و نوشیدنی که انتظار رشد قابل توجهی دارند.

نه تنها انتظارات نسبت به صنعت صادرات در آلمان در ژوئن ۲۰۲۳ کاهش یافته، بلکه شاخص فضای کسب و کار ایفو نشان داد که وضعیت  بخش تجاری آلمان برای دومین ماه متوالی با افول همراه بوده و این یعنی بزرگترین اقتصاد اروپا با نبردی دشوار برای رهایی از رکود مواجه است.

پایان پیام/


آگهی
دکمه بازگشت به بالا