اقتصاد

اجرای ساخت پروژه‌های نهضت ملی به ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار واحد رسید

در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام شد که اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار واحد عبور کرده و ۵۵۱ هزار واحد مسکن روستایی نیز نوسازی و بهسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه شورای مسکن امروز (شنبه ۲۶ خرداد) به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و با حضور معاونان این وزارتخانه در بخش‌های معماری و شهرسازی، مسکن و ساختمان، بازآفرینی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، همچنین بنیاد مسکن، صندوق ملی مسکن، بانک مسکن و سایر بخش‌های مرتبط، برگزار شد.

بررسی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین تکمیل و تحویل واحدها، تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر، تازه‌ترین وضعیت الحاق اراضی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن و همچنین وضعیت بازار مسکن و اجاره در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و پیشرفت‌های هرکدام از بخش‌ها به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

بر اساس این گزارش اعلام شد که تاکنون اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد عبور کرده و بخشی از این واحدها نیز تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

ساخت مسکن روستایی از دیگر محورهای این جلسه بود که بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد واحدهای روستایی تاکنون به ۵۵۱ هزار و ۷۹۸ هزار واحد رسیده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار، نوسازی بافت فرسوده شهری به ۲۸۵ هزار و ۵۵۹ رسید و میزان پیشرفت ۲۷ نقطه سکونتگاهی ساحلی جدید در این جلسه بحث و بررسی شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا