اقتصاد

ارزش‌ منابع طبیعی عراق چند تریلیون دلار است‌


مشاور مالی نخست‌وزیر عراق گفت که ارزش منابع طبیعی این کشور بیش از 15 تریلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از عراق نیوز، مظهر محمد صالح، مشاور مالی نخست وزیر عراق، اعلام کرد که منابع طبیعی این کشور بیش از 15 تریلیون دلار ارزش دارد.

وی گفت: عراق یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر منابع طبیعی است و از این منظر جایگاه نهم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سطح بین‌الملل دارد.

صالح گفت: بر اساس ارزیابی‌ها ارزش بازار منابع طبیعی عراق بالاتر از 15 تریلیون دلار است و این در حالی است که آمریکا با داشتن جایگاه دوم از این منظر 45 تریلیون دلار منابع طبیعی برخوردار است و روسیه هم با 75 تریلیون دلار از این منظر در جایگاه نخست جای گرفته است.

 

 

این مقام عراقی ادامه داد: کشورهایی نظیر کانادا، استرالیا و نیوزیلند برای رسیدن به ثبات و توسعه اقتصادی به صادرات مواد خام پرداخته‌اند که این یکی از نظریه‌های توسعه اقتصادی برمبنای صادرات است.

وی گفت: صنایعی که بر مبنای منابع طبیعی و مواد اولیه فعالیت می‌کنند، می‌توانند عراق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به یک الگوی توسعه اقتصادی و یک کشور پیشتاز در حوزه توسعه بدل کند. دو ماه پیش وزارت صنعت و معدن عراق کنفرانسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در بغداد برای تشویق سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استخراج منابع معدنی و تولید محصولات پتروشیمی و همچنین تولید کود و سیمان تشویق کند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


آگهی
دکمه بازگشت به بالا