اقتصاد

از تاریکخانه خرده‌فروشی اموال تملیکی خارج شدیم/ وام ۲۰۰ میلیون تومانی مستأجران به تایید شورای نگهبان نرسید



وزیر اقتصاد تاکید کرد: مصوبه طرح اجاره بهای مسکن مجلس به تایید شورای نگهبان نرسیده است و باید قانون ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید احسان خاندوزی در مراسم بهره‌برداری از انبارها و سامانه حراج خرده فروشی برخط، با بیان اینکه اتفاقات چشمگیر در سازمان اموال تملیکی رخ داده که مصداق واقعی تحول سازمان اموال است، گفت: تحول سازمان اموال تملیکی نمادی از تلاقی تحول‌خواهانه قوه مجریه و قوه قضاییه برای حل یک مشکل بر زمین مانده بوده که بسیاری از تجار، فعالان اقتصادی، صاحبان کسب‌وکار‌ها و مردم سال‌های سال با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت  نه تعهدات دولت مراعات می‌شد و نه حق و حقوق مردم و تجار رعایت می‌شد، گفت: اما شاهد آن بودیم که در زمان بسیار کوتاه وارد دوره تحولی در سازمان اموال تملیکی شدیم و خرده فروشی اموال تملیکی این جهت حایز اهمیت است که به شفافیت رسیده‌ایم و اگر چه در گذشته در این حوزه تلاش‌هایی می‌شد اما در نهایت مشخص نبود چه کالایی با چه کیفیتی به دست چه کسانی می رسد اما امروز زیر نورافکن‌ها همه مردم می‌توانند در این خرده‌فروشی ‌ها شرکت کنند و در رقابتی‌ترین رویه‌ها این واگذاری‌ها انجام می‌شود.

خاندوزی افزود: این تحول اگرچه در معدود سازمان‌های فناوری پایه وجود داشت اما در حوزه کالایی کشور و در سازمانی که با مردم و تجار و فعالان اقتصادی سر و کار دارد واقعاً جزو نقاط ارزشمندی است.

وزیر اقتصاد ادامه داد: البته نباید به این مسیر قناعت و بسنده کرد و امیدواریم به زودی شاهد تولد یک سازمان هوشمند و یک نسل جدید از حکمرانی باشیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پایان هوشمندسازی را جشن بگیریم.

خاندوزی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی این سامانه برخط از تاریک خانه فروش خرده فروشی عبور کرده ایم و در  زیر نورافکن های بزرگ و پیش چشم مردم، انبارهای کالا برای فروش و مزایده گذاشته می شود و همه مردم می توانند مشارکت کنند و تصویر را ببنید. تمامی این اقدامات در رقابتی ترین و شفاف ترین حالت ممکن انجام می شود. 

وی ادامه داد: پرونده های خودرو و اموال غیرمنقول، املاک‌ و مستغلات در مهر ماه خبر خوبی برای سازمان از جهت فروش دارایی غیرمنقول و دادن سند به صاحبان و اراضی خواهیم داشت. سازمان استانداردتایید کند در مورد فروش برخط خودروها برای هم وطنان فراهم می شود.

وزیر اقتصاد درباره سرنوشت وام ٢٠٠ میلیون تومانی ودیعه اظهار داشت: مصوبه طرح اجاره بهای مسکن مجلس به تایید شورای نگهبان نرسیده است و باید قانون ابلاغ شود.

وی درباره اینکه آیا این وام به فصل اجاره امسال نمی‌رسد، گفت: دولت نمی‌تواند بدون تاییدیه قانون، این مصوبه را به اجرا برساند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا