اقتصاد

استقرار مرکز پایش راهداری در پایانه خسروی در ایام اربعین

رییس مرکز مدیریت راههای کشور سازمان راهداری گفت: در ایام اربعین مرکز پایش راهداری و حمل‌ونقل برای رصد ناوگان حمل و نقل در پایانه مرزی خسروی مستقر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور فخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور، گفت: استان کرمانشاه یکی از استان‌های مهم در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و با توجه به این‌که استان مرزی محسوب می‌شود و افتخار میزبانی از زائران اربعین حسینی را نیز دارد با توجه به این جایگاه و موقعیت جغرافیایی اهمیت ویژه‌ای در زمینه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای هوشمندسازی راه‌های کشور به ویژه ایام اربعین حسینی و تأمین ناوگان حمل و جابه‌جایی زائران در پایانه‌های هشت‌گانه کشور از اربعین سال گذشته تا اربعین امسال ۲۶۵ سامانه به سامانه‌های هوشمند اضافه شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان این‌که در استان کرمانشاه اکنون ۱۹۱ سامانه حمل و نقل هوشمند وجود دارد که در پایان امسال این عدد به ۳۱۰ سامانه خواهد رسید، گفت: با توجه به این‌که مرز خسروی محل گذر زائران اربعین حسینی است، در ایام اربعین حسینی مرکز پایش راهداری و حمل و جاده‌ای در پایانه خسروی استقرار خواهد یافت.

فخاران با بیان این‌که در مرکز پایش راهداری در پایانه مرزی خسروی، ناوگان حمل و نقل عمومی رصد می‌شوند، افزود: همچنین با توجه به میزان ورود و خروج زائران اربعین حسینی ناوگان آن‌ها تأمین می‌شود که با هماهنگی با دستگاه‌های استانی سفر ایمنی را برای زائران داشته باشیم.

وی بیان کرد: استان کرمانشاه غیر از اینکه میزبان زائران اربعین حسینی است، استان مرزی محسوب می‌شود و با توجه به این‌که در کریدور غرب به شرق کشور قرار گرفته به طور طبیعی در زمینه اعتبار تخصیص یافته و سایر اقدامات در حوزه راه‌ها، حمل و نقل و هوشمندسازی یکی از استان‌های ویژه غرب کشور است و در زمینه هوشمندسازی سهم قابل توجهی دارد. برنامه‌هایی که سازمان راهداری در سال‌های گذشته برای این استان داشته و برنامه‌های جاری برنامه‌های کاملی است که بتوانیم مسیر ایمن و با صرفه اقتصادی برای ترانزیت کشور ایجاد کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا