اقتصاد

افزایش ۲۵۵۴ واحدی شاخص بورس تهران


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۵۵۴ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ بورس اوراق بهادار تهران که در دو روز گذشته با کاهش شاخص همراه بود، امروز در پایان معاملات با افزایش ۲۵۵۴ واحد به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۴۷ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۳۱۴۹ واحد به رقم ۳۳۳ هزار و ۹۴۸ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۱۲۶ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۳٫۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۸۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۶۱۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند اما میزان افزایش شاخص‌ها زیر یک درصد بوده است. به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ  ارزشی با ۰٫۲ درصد افزایش همراه شدند.

این دو شاخص با معیار هموزن با ۰٫۹۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته همراه شد. شاخص آزاد شناور ۰٫۱۸ درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۰٫۱۷ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰٫۲۴ درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی پارس، سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس و ایران‌خودرو بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی‌مس و پتروشیمی نوری بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با ۳۰ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۶۷۲ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران ۹۸۵ هزار میلیارد تومان شد. ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۱۰ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۳٫۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۶۸ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته عمده این رقم یعنی ۱۶۶ هزار میلیارد تومان مربوط به خرید و فروش اوراق مالی دولت در قالب عملیات بازار باز است که شبکه بانک‌ها بین خود خرید و فروش می‌کنند و ارقام آن در فرابورس ثبت می‌شود وگرنه در فرابورس ارزش معاملات سهام امروز ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی، ۵۴۸ میلیارد تومان و سایر اوراق ۲۸۰ میلیارد تومان بوده است.

امروز در فرابورس ایران نمادهای نفت ایرانول، توسعه سامانه نرم‌افزار نگین و پتروشیمی تخت جمشید بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، قند شیروان قوچان، بجنورد، اعتباری ملل و تجلی توسعه معادن و فلزات به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

به گزارش فارس سرمایه‌گذاری در بورس یک فرآیند بلندمدت است که باید در چشم‌انداز حداقل ۲ یا ۳ ساله انجام شود و سرمایه‌گذاری همراه با ریسک و نوسان است و نباید فقط از سرمایه‌گذاری در بورس انتظار سودآوری داشت بلکه سرمایه‌گذاری همراه با سود و زیان و نوسان است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا