اقتصاد

افزایش ۶۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت خام

مدیر عامل شرکت ملی نفت از افزایش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام در دولت سیزدهم خبر داد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن خجسته مهر در همایش خوردگی فلزات و حفاظت فنی با بیان اینکه عدد شرکتهای دانش بنیان در صنعت نفت و گاز از ۱۰۰ به ۵۰۰ شرکت رسیده و به لحاظ توانمندی هم شاهد رشد و شکوفایی هستیم، اظهار داشت: برای اعتلای کشور نیاز به دو مولفه اندیشه و انگیزه داریم، اندیشه راهکار و انگیزه اهداف ما را محقق می کند و تنزل یافته تربن جامعه جامعه ای است که اندیشه ندارد. 

وی افزود: امسال مقارن با سال مهار تورم و رشد تولید و تصویب برنامه هفتم توسعه است، در بند ۸ سیاستهای ابلاغی برنامه هفتم توسعه به افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز ‌ازدیاد برداشت و ایجاد ارزش افزوده اشاره می کند، بنابراین شرکت نفت باید تولیدمحور شود و با جدیت بیشتری نسبت به رشد تولید اقدام کند.

مدیر عامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه خوردگی فلزات مستقیما با رشد تولید ارتباط دارد، گفت: اکر لوله نفتی دچار مشکل شود مستقیما تولید را متوقف می کند و یا منجر به آلایندگی می شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید باید رشد داشته باشد و لازمه آن دانش بنیان ها هستند، افزود: تولید باید بهره ور باشد، زمان اجرای پروژه و هزینه ها کم شود و کیفیت باید بالا برود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه سهم نفت و گاز در رشد اقتصادی در سه ماهه پاییز ۱۵ درصد و در ۹ ماهه ۱۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: در شرکت نفت ستادی ویژه تحول تولید دانش بنیان در ۵ کارگروه تشکیل شد.

وی در ادامه از افزایش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت خام در دولت سیزدهم خبر داد.

 

 


خبر در حال تکمیل می باشد…

آگهی
دکمه بازگشت به بالا