اقتصاد

افزایش ۸۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت/ ۱۷ میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌شود

افزایش ۸۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت/ ۱۷ میلیارد دلار به درآمد کشور اضافه می‌شود


مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: با اجرای طرح توسعه و بهره برداری از میادین چنگوله و بندکرخه و خرید خدمات فراورش نفت خام؛ روزانه ۸۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه می شود و با نهایی شدن طرح ها حدود ۱۷ میلیارد دلار به عواید و درآمد کشور اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن خجسته مهر در حاشیه مراسم امضای قراردادهای طرح توسعه و بهره برداری از میادین چنگوله و بندکرخه و خرید خدمات فراورش نفت خام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ۴ قرارداد به ارزش حدود ۲ میلیارد دلار امضا شد و حاصل این قراردادها پس از اجرای طرح ها؛ روزانه ۸۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور اضافه می شود و با نهایی شدن طرح ها حدود ۱۷ میلیارد دلار به عواید و درآمد کشور اضافه می شود.

وی افزود: همچنین با طرح هایی که امروز به قرارداد و امضا می رسند حدود ۹ هزار فرصت شغلی جدید هم فراهم خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت گفت: توسعه میدان مشترک چنگوله به تولید ۶۰ هزار بشکه در روز به ارزش قراردادی ۱.۳ میلیارد دلار است، میدان بند کرخه به ارزش قراردادی حدود ۴۳۵ میلیون دلار برای رسیدن به تولید ۱۸ هزار بشکه نفت در روز است که حدود ۲۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و حدود ۳.۵ میلیارد دلار نیز درآمد خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همچنین دو واحد فراورشی سریع الحداث از طریق انعقاد قراردادهای جدید BOO  به شرکت های خصوصی واگذار می شود و ۱۱۵ هزار بشکه نفت تولیدی را فراورش، شیرین سازی و نمک زدایی می کند این قرارداد ۱۰ ساله است و برای اولین بار به امضا رسیده است.

خجسته مهر گفت: در قراردادهای توسعه ای که امروز به امضا رسید تماما پیمانکاران دست دوم و سوم حضور دارند و به بخش مردمی سپرده شده که به معنی تحقق سپردن اقتصاد به دست مردم است، هر شغلی که ایجاد می شود یک شهروند ایرانی مشارکت دارد بعبارت دیگر سهمی از جامعه برای توسعه میداین وجود دارد و نمی شود تصور کرد که شرکتهای حاضر از بخش دولتی هستند.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا