اقتصاد

افزایش 11 هزار و 779 واحدی شاخص بورس تهران


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 11 هزار و 779 واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که دیروز هم روند رو به رشد داشت، امروز هم در آخرین روز معاملاتی هفته با افزایش 11 هزار و 779 واحد به رقم یک‌میلیون و 348 هزار و 348 واحد رسید. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 2 هزار و 353 واحد به رقم 342 هزار و 690 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بالای 5 میلیون و 389 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 8 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 480 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 989 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 3 هزار و 721 میلیارد تومان رسید. با این حساب ارزش معاملات دو بازار به 8.7 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 88 صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 69 صدم درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 95 صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 1.2 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 46صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای چادرملو، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پردیس و ایران‌خودرو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش 124 واحدی به رقم 18 هزار و 270 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 18 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به 314 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 3.8 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 240 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 721 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، سنگ‌آهن گوهرزمین، نیروی برق دماوند، پویا زرکان آقدره و پالایش نفت شیراز به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

امروز همچنین رئیس سازمان بورس اعلام کرد، سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 99 شرکت‌های سرمایه‌پذیر به میزان بیش از 97 درصد دریافت شده و از روز شنبه به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز می‌شود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا