اقتصاد

امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌زمان با امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیروهای مسلح تحویل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد سادات مدیرکل حوزه وزارتی و مشاور وزیر راه و شهرسازی در برنامه سلام خبرنگار سیما در خصوص مسکن و جزئیات شورای عالی مسکن توضیحاتی را ارائه کرد و با اشاره به برگزاری پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی و استانداران و سایر اعضا، گفت: جلسه امروز شورای عالی مسکن با موضوع تأمین مسکن نیروهای مسلح تشکیل شده است. هدف‌گذاری برنامه چهارساله دولت سیزدهم کمک به احداث ۵۰۰ هزار واحد مسکونی کارکنان نیروهای مسلح بوده است که تاکنون عملیات اجرایی ۲۰۰ هزار واحد کارکنان نیروهای مسلح آغاز شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قانون جهش تولید مسکن وزارت راه و شهرسازی را مکلف کرده است تا دستورالعملی را در همکاری با وزارت دفاع منعقد کند که امروز با حضور وزرای راه و شهرسازی و دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح این دستورالعمل امضا می‌شود.

سادات توضیح داد: مهمترین ویژگی این دستورالعمل این است که زمین‌های بلااستفاده نیروهای مسلح با اولویت خانواده‌های آن‌ها وارد شبکه زمین کشور شود و بتواند بسیاری از نیازهایی که در برخی شهرها در خصوص مساله زمین وجود دارد، رفع کند.

تحویل ۱۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح

به گفته وی، هم‌زمان با امضای دستورالعمل احداث مسکن نیروهای مسلح، بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های نیروهای مسلح تحویل می‌شود و عملیات اجرایی تعدادی از واحدهای جدید آغاز خواهد شد.

ظرفیت تعاونی مسکن نیروهای مسلح برای احداث مسکن مناسب است

مشاور وزیر راه و شهرسازی ظرفیت تعاونی‌های مسکن نیروهای مسلح را برای احداث واحدهای مسکونی کارکنان نیروهای مسلح مناسب ارزیابی کرد و افزود: بعد از تعیین تکلیف زمین، در همکاری با وزارت راه وشهرسازی کاربری زمین‌های معرفی شده نیروهای مسلح تعیین و پس از آن احداث واحدهای جدید در همکاری دو وزارتخانه آغاز خواهد شد. هم اکنون ظرفیت تعاونی‌های نیروهای مسلح مناسب است و کار را به سرعت پیش می‌برند.

وی با یادآوری اینکه فاصله جلسات شورای عالی مسکن کم شده که نویدبخش اقدامات مناسب دولت در بخش مسکن است، توضیح داد: در هر جلسه، موضوعات مختلفی با اولویت مطرح می‌شود که در این جلسات تأمین مسکن اقشار کم درآمد مطرح و بررسی می‌شود تا موانع پیش رو برداشته شود. در جلسه چهاردهم شورای عالی مسکن عملیات بیش از ۶۰ هزار واحد مسکن برای اعضای هیأت علمی‌ها و همچنین بخشی از واحدهای مسکونی نیروهای مسلح انجام شد.

سادات از دیگر موضوعات محوری را که در جلسات شورای عالی مسکن پیگیری می‌شود، صنعت شهرها عنوان کرد و گفت: پیگیری صنعت‌شهرها با هدف مسکن کارگری در کشور آغاز شده است و هم اکنون به عدد ۱۴۰ هزار واحد در مسکن کارگری رسیده‌ایم.

تأمین مسکن خبرنگاران، ورزشکاران و هنرمندان پیگیری می‌شود

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت راه و شهرسازی همچنین از برنامه تأمین مسکن خبرنگاران، هنرمندان و ورزشکاران خبر داد و گفت: در خصوص مسکن کمیته امداد و بهزیستی تفاهم نامه‌ها امضا شده است تا مسکن این اقشار پیگیری شود.

به گفته سادات، عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کرد که در سال آینده اثر خود را در بازار مسکن نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: تشکیل ۱۵ جلسه شورای عالی مسکن یک رکورد است و نشان از تلاش دولت و مدیران برای تأمین مسکن مردم است. در سال آینده شاهد افتتاح‌های بیشتری خواهیم بود.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا