اقتصاد

انتقاد از برخورد با واحدهای صنفی به خاطر افراد بی‌حجاب

انتقاد از برخورد با واحدهای صنفی به خاطر افراد بی‌حجاب


رییس اتاق اصناف تهران گفت: اتفاقا یکی از موضوعات این است که به هرحال این افراد از درب منزل یا هر از مبدایی با همان ظاهر بی‌حجاب تمام مسیر را طی می‌کنند اما به طور تصادفی در یک واحد صنفی شناسایی می‌شوند یا اینکه در دید ماموری قرار می‌گیرند و در نهایت با آن واحد صنفی برخورد می‌شود.

حمیدرضا رستگارپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره پلمب اصناف به ویژه کافه‌ها و رستوران‌ها به دلیل عدم رعایت حجاب مشتریان در این اماکن و همچنین خسارت‌هایی که این واحدهای صنفی وارد می‌شود، اظهار داشت: بخش عمده بحث حجاب یک موضوع فرهنگی است، فرهنگ هم جبرپذیر نیست. حجاب یک تکلیف شرعی و اعتقادی است و همچنین یک موضوع و وظیفه قانونی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: باید موضوعات از هم تفکیک شوند و با یکسری از افراد از زاویه فرهنگی بودن حجاب وارد موضوع شویم و باید یکسری از افراد هم باید سلبی و قهری برخورد شود چراکه حجاب قانون است و اگر این قانون ابهامی دارد باید جای دیگری به این موضوع بپردازد.

رییس اتاق اصناف تهران درباره آسیب‌هایی که صنف‌های مختلف از این موضوع می‌بینند، گفت: اتفاقا یکی از موضوعات این است که به هرحال این افراد از درب منزل یا هر از مبدایی با همان ظاهر بی‌حجاب تمام مسیر را طی می‌کنند اما به طور تصادفی در یک واحد صنفی شناسایی می‌شوند یا اینکه در دید ماموری قرار می‌گیرند و در نهایت با آن واحد صنفی برخورد می‌شود.

رستگارپور افزود: در این باره مذاکراتی داشتیم که در این موضوع نهاد متولی تفکیکی قائل شود. واحدهای صنفی در این شرایط هم مشمول جریمه نقدی و هم پلمب می‌شوند که برای آنها سابقه حساب می‌شود. مذاکراتی در دستگاه‌های متعدد انتظامی و استانداری داشتیم تا موضوع مورد بررسی قرار بگیرند و به دنبال راهکاری هستیم تا این مشکل برای اصناف حل شود.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا