اقتصاد

انتقاد مدیر بندری از راه و شهرسازی؛ پروژه استراتژیک بندر امام معطل مانده است

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی با انتقاد از عدم پایبندی راه و شهرسازی خوزستان به تعهدات در حلقه مفقوده محور بندر امام-بزرگراه خلیج فارس، گفت:راه و شهرسازی سهم ۳۰ درصدی خود را پرداخت نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیضل الله مرتضی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بندر امام-بزرگراه خلیج فارس، اظهار کرد: با توجه به گره ترافیکی این منطقه و ضرورت حذف نقطه حادثه خیز حدود 2.5 سال قبل عملیات اجرایی ساخت جاده اتصال بندر امام به بزرگراه خلیج فارس آغاز شد.

وی ادامه داد: اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، اداره کل راه آهن و اداره کل راه و شهرسازی در اجرای این پروژه سهیم هستند.

وی توضیح داد: 40 درصد بودجه این پروژه توسط راه آهن، 30 درصد توسط اداره بندر و 30 درصد نیز باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تامین می شد.

وی با بیان اینکه راه آهن و بندر سهم خود را پرداخت کرده‌اند، گفت: این در حالی است که راه و شهرسازی سهم خود را به بهانه کمبود اعتبارات پرداخت نمی کند. پیشرفت فیزیکی این پروژه به حدود 90 درصد رسیده و تنها معطل راه و شهرسازی برای انجام عملیات روکش آسفالت و بهره‌برداری از آن هستیم.

مدیر پروژه‌های توسعه ای بندر امام خمینی (ره) تاکید کرد: جاده مذکور با توجه به اینکه بندر امام را به بزرگراه خلیج فارس متصل می کند در کربدور شمال- جنوب کاملاً استراتژیک است، اما با وجود این اهمیت این پروژه به دلیل عدم پایبندی راه و شهرسازی به تعهدات، بلاانتفاع مانده است.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا