اقتصاد

باران در غرب و باد شدید و گردوخاک در اغلب نقاط کشور‌


معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه پیش‌ِ رو در اغلب نقاط کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز چهارشنبه ۱۱ اسفند در اغلب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و از بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۲ اسفند سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و شمال‌غرب همچنین جنوب‌غرب کشور و به تدریج برخی مناطق مرکزی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

وی ادامه داد:‌ روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال و شرق خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و برخی نقاط لرستان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز جمعه ۱۳ اسفند عمده فعالیت سامانه بارشی در جنوب‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق و استان‌های واقع در سواحل خزر، شمال فارس و شمال بوشهر خواهد بود و در برخی نقاط شمال‌غرب، غرب، شرق و مرکز کشور نیز در برخی ساعات بارش خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز جمعه ۱۳ اسفند شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و جنوب‌غرب اصفهان خواهد بود که بارش تگرگ در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۲ اسفند در نیمه غربی کشور و سواحل خزر و روزهای جمعه و شنبه پیش‌ِ رو در اغلب نقاط کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه افزایش محسوس دما در سواحل خزر و اردبیل خواهیم داشت و از ظهر جمعه در این مناطق کاهش دما رخ می‌دهد.

اصغری درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌ آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۸ و ۱۰ درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۰درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا