اقتصاد

با کاربرد اسیداسکوربیک در نوشیدنی‌ها آشنا شوید!




اسیداسکوربیک ماده‌ای پر کاربرد در صنایع مختلف دارویی، غذایی و… است که به دلیل مصارف گوناگون آن در صنعت، همواره به عنوان یکی از مواد شیمیایی پر فروش شناخته می‌شود.

این اسید محبوب، با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، علاوه بر تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در تولید نوشیدنی نیز کاربرد دارد. در ادامه با اسید اسکوربیک، کاربرد آن در تولید نوشیدنی‌ها و بهترین راه خرید این ماده شیمیایی آشنا می‌شوید.

مختصر و مفید درباره اسید اسکوربیک

می‌توان گفت که اسیداسکوربیک، همان ویتامینC  است که ماهیتی آنتی اکسیدانی دارد و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان کمک می‌کند. در واقع این ماده شیمیایی (C 6 H 8 O 6 ) یک ترکیب آلی متعلق به خانواده مونوساکاریدها است که به دو شکل احیا شده و اکسید شده (دهیدروآسکوربیک اسید) در طبیعت وجود دارد. در واقع تمام بافت‌های زنده اعم از مرکبات، گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و سایر منابع غذایی طبیعی مهم، حاوی مقادیر متفاوتی از اسیداسکوربیک هستند.

اما سؤال اینجاست که با وجود این مقدار از اسیدآسکوربیک در بدن انسان و سایر بافت‌های زنده، چرا از آن در صنایع غذایی و تولید نوشیدنی‌های مختلف استفاده می‌شود؟

222222222222222222222222222

کاربرد اسید اسکوربیک در تولید نوشیدنی‌ها

واقعیت این است که در روند تهیه و فرآوری نوشیدنی، مواد غذایی و خوراکی‌های تجاری، به منظور افزایش ماندگاری و تثبیت طعم و مزه، از انواع مواد شیمیایی مجاز استفاده می‌شود تا به کمک آن‌ها بتوان محصولاتی با مدت اعتبار بیشتر، طعم بهتر و کیفیت بالاتر تولید کرد.

استفاده از این افزودنی‌های شیمیایی در فرآیند تولید نوشیدنی‌های بر پایه میوه، مانند آب سیب، آب پرتقال، آب انگور و … از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که در اثر قطعه قطعه کردن میوه و آماده کردن آن برای پروسه آبگیری، میوه عموما تغییر رنگ داده و قهوه‌ای می‌شود. این قهوه‌ای شدن آنزیمی، یک واکنش نامطلوب است که منجر به کاهش کیفیت و ارزش تجاری محصول می‌شود.

به این ترتیب تولیدکنندگان و فعالان این حوزه با اضافه کردن اسید اسکوربیک به نوشیدنی‌ها و آبمیوه‌ها از تغییرات اکسیداتیو و قهوه‌ای شدن میوه‌ها جلوگیری کرده و آبمیوه فرموله شده از این طریق را با ماندگاری بالاتر، کیفیت و طعم بهتر به بازار روانه می‌کنند.

لازم است بدانید که اسیداسکوربیک خوراکی یک افزودنی کاملا مجاز و غیر سمی است که به تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا و اتحادیه اروپا نیز رسیده ‌است. البته مقدار مصرف استاندارد این نوع ماده شیمیایی در نوشیدنی‌ها طبق پروتکل‌هایی خاص تعیین می‌شود که تولیدکنندگان نباید از حد مجاز آن فراتر بروند. استفاده از اسیداسکوربیک در نوشیدنی‌ها و مواد غذایی صنعتی‌ مزایای زیر را دارد:

  • مطبوع و دلپذیرتر شدن طعم نوشیدنی و آبمیوه
  • تجدید یا بهبود ارزش غذایی کلی نوشیدنی
  • اسید اسکوربیک یک نگه‌دارنده شیمیایی ایمن و مجاز برای ماندگاری بیشتر نوشیدنی و مواد غذایی است
  • اسید اسکوربیک از اکسیداتیو و تخریب آنزیم‌های PPO (پلی فنل اکسیداز) میوه‌ و پالپ آن‌ها جلوگیری می‌کند

33333333333333333333333333

اسید اسکوربیک مرغوب را از کجا بخریم؟

کیفیت این ماده جامد، بی‌رنگ و بی‌بو، در کیفیت محصول نهایی تولید شده با آن نقش پررنگی دارد؛ بنابراین برای خرید بهترین اسیداسکوربیک بهتر است کیفیت را فدای قیمت نکرده و این ماده شیمیایی پر مصرف را به صورت مستقیم و بی‌واسطه از شرکت‌های معتبری که در زمینه واردات این محصولات سابقه و تخصص دارند خریداری کنید.

در حال حاضر اسیداسکوربیک در رده‌های مختلف در بازار‌ داخل کشور به فروش می‌رسد که برای خرید این ماده شیمیایی پرکاربرد با بهترین قیمت می‌توانید از خدمات حضوری و غیرحضوری شرکت پرسال (به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تامین کننده مواد شیمیایی) استفاده کنید. برای دریافت به‌روزترین و بهترین قیمت خرید اسید اسکوربیک همین حالا از طریق شماره تلفن ۷۹۸۸۵_۰۲۱ با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.

 



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا